Na podstawie
art. 52 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
(Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 i 1544) zarządza się, co następuje:
§ 2.
Organ właściwy do udostępnienia danych z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL występuje
o uzyskanie zgody, o której mowa w art. 46 ust. 2 pkt 3 ustawy, po wykazaniu interesu
faktycznego przez osobę lub jednostkę organizacyjną wnioskującą o udostępnienie danych
jednostkowych. Wystąpienie, w formie pisemnej, kieruje się do osoby, o której dane
wystąpił wnioskodawca.
§ 3.
Wystąpienie, o którym mowa w § 2, zawiera:
1)
imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy;
2)
wskazanie danych jednostkowych, o których udostępnienie wnosi wnioskodawca;
3)
informację o wskazanym przez wnioskodawcę celu, do którego udostępnione dane zostaną
wykorzystane;
4)
termin na udzielenie odpowiedzi wraz ze wskazaniem, że niedotrzymanie tego terminu
skutkować będzie odmową udzielenia zgody na udostępnienie danych jednostkowych. Termin
ten nie może być krótszy niż 7 dni i dłuższy niż 14 dni;
5)
pouczenie, że zgody na udostępnienie danych udziela się w formie pisemnej i opatruje
własnoręcznym podpisem osoby, do której wystąpiono, albo w formie dokumentu elektronicznego
i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym osoby, do
której wystąpiono.