1.
Dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego z tytułu śmierci członka rodziny
policjanta są:
1)
jeżeli koszty pogrzebu pokrywa policjant:
a)
wyciąg z aktu zgonu członka rodziny, a w razie pogrzebu dziecka martwo urodzonego
lub niezdolnego do życia - zaświadczenie lekarza lub położnej, że dziecko urodziło
się martwe lub niezdolne do życia (do wglądu),
b)
oryginały rachunków obejmujących zasadnicze koszty pogrzebu, a w szczególności zakupu
trumny lub opłaty miejsca na cmentarzu;
2)
jeżeli koszty pogrzebu pokrywa inna osoba:
a)
dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. a,
b)
oryginały rachunków obejmujących ogół poniesionych kosztów pogrzebu.
2.
Dokumentami wymaganymi do wypłaty wyrównania zasiłku pogrzebowego, o którym mowa w
§ 5 ust. 2 i w § 6, są:
1)
dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a;
2)
oryginał dokumentu stwierdzającego wysokość niższego zasiłku pogrzebowego przyznanego
policjantowi z tytułu śmierci członka rodziny.
3.
Jako dowód poniesionych przez policjanta kosztów pogrzebu członka rodziny uznaje się
również wystawione na inną osobę oryginały rachunków, o których mowa w ust. 1 pkt
1 lit. b, a w przypadku ubiegania się o wyrównanie zasiłku - oryginał dokumentu stwierdzającego
wysokość zasiłku pogrzebowego przyznanego innej osobie na podstawie przepisów, o których
mowa w § 5 ust. 2, jeżeli osoba ta złoży na piśmie uwierzytelnione oświadczenie, że
koszty pogrzebu zostały pokryte ze środków finansowych policjanta bądź przez niego
zwrócone. Oświadczenie nie jest wymagane, jeżeli rachunki lub dokumenty zostały wystawione
na małżonka policjanta.