Rozporządzenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologiiz dnia 24 stycznia 2018 r.w sprawie nadania statutu Urzędowi Dozoru Technicznego 1)Minister Przedsiębiorczości i Technologii kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Przedsiębiorczości i Technologii (Dz. U. poz. 93).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 41 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym   (Dz. U. z 2017 r. poz. 1040, 1555 i 2201) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Urzędowi Dozoru Technicznego nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

§ 2.

Traci moc rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 16 maja 2014 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Dozoru Technicznego   (Dz. U. poz. 682).

§ 3.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1)
Minister Przedsiębiorczości i Technologii kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Przedsiębiorczości i Technologii (Dz. U. poz. 93).

Załącznik   -   Statut Urzędu Dozoru Technicznego

§ 1.

Urząd Dozoru Technicznego, zwany dalej „UDT”, działa na podstawie ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1040, 1555 i 2201), zwanej dalej „ustawą”, oraz niniejszego statutu.

§ 2.

UDT kieruje Prezes przy pomocy wiceprezesa, dyrektorów oddziałów terenowych, Centralnego Laboratorium Dozoru Technicznego, departamentów oraz kierowników biur i zespołów, o których mowa w § 3.

§ 3.

1.

W skład UDT wchodzą:

1)

Centralne Laboratorium Dozoru Technicznego;

2)

Departament Prawno-Organizacyjny;

3)

Departament Techniki;

4)

Departament Certyfikacji i Oceny Zgodności;

5)

Departament Innowacji i Rozwoju;

6)

Departament Administracji i Infrastruktury;

7)

Departament Informatyki;

8)

Departament Finansowy;

9)

Departament Kadr;

10)

Zespół Kontroli i Audytu Wewnętrznego;

11)

Zespół Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej;

12)

Zespół Ochrony Informacji Niejawnych.

2.

W skład UDT wchodzą ponadto:

1)

oddział terenowy z siedzibą w Bydgoszczy;

2)

oddział terenowy z siedzibą w Gdańsku;

3)

oddział terenowy z siedzibą w Katowicach;

4)

oddział terenowy z siedzibą w Krakowie;

5)

oddział terenowy z siedzibą w Lublinie;

6)

oddział terenowy z siedzibą w Łodzi;

7)

oddział terenowy z siedzibą w Poznaniu;

8)

oddział terenowy z siedzibą w Szczecinie;

9)

oddział terenowy z siedzibą w Warszawie;

10)

oddział terenowy z siedzibą we Wrocławiu.

3.

W oddziałach terenowych tworzone są biura:

1)

z siedzibą w Białymstoku;

2)

z siedzibą w Bielsku-Białej;

3)

z siedzibą w Częstochowie;

4)

z siedzibą w Dąbrowie Górniczej;

5)

z siedzibą w Gliwicach;

6)

z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim;

7)

z siedzibą w Kielcach;

8)

z siedzibą w Koszalinie;

9)

z siedzibą w Olsztynie;

10)

z siedzibą w Opolu;

11)

z siedzibą w Ostrowie Wielkopolskim;

12)

z siedzibą w Płocku;

13)

z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim;

14)

z siedzibą w Puławach;

15)

z siedzibą w Radomiu;

16)

z siedzibą w Rzeszowie;

17)

z siedzibą w Siedlcach;

18)

z siedzibą w Tarnowie;

19)

z siedzibą w Toruniu;

20)

z siedzibą w Wałbrzychu;

21)

z siedzibą we Włocławku;

22)

z siedzibą w Zielonej Górze.

4.

Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań oddziałów terenowych, biur, Centralnego Laboratorium Dozoru Technicznego, departamentów i zespołów określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa UDT.

§ 4.

1.

Przy Prezesie UDT działa Kolegium UDT.

2.

Kolegium UDT jest organem opiniodawczo-doradczym Prezesa UDT w zakresie przygotowywania projektów rozwiązań służących realizacji oraz zwiększaniu efektywności i jakości działań UDT, określonych w art. 37 ustawy.

3.

Skład osobowy, zakres zadań i tryb pracy Kolegium UDT określa regulamin ustalony przez Prezesa UDT.

4.

UDT zapewnia Kolegium UDT obsługę organizacyjną, biurową i prawną.

§ 5.

1.

Prezes UDT może udzielać osobom, o których mowa w § 2, a także innym pracownikom UDT lub innym osobom, ogólnych i szczególnych pełnomocnictw do dokonywania określonych czynności prawnych w imieniu UDT.

2.

Prezes UDT udziela pełnomocnictw w formie pisemnej lub innej formie wymaganej do ważności czynności prawnej.

3.

UDT prowadzi rejestr udzielonych pełnomocnictw zawierający adnotacje o odwołaniu lub wygaśnięciu pełnomocnictwa.

4.

W sprawach nieuregulowanych w statucie do pełnomocnictw stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459, 933 i 1132).

§ 6.

Wyboru firmy audytorskiej do badania sprawozdań finansowych UDT dokonuje minister właściwy do spraw gospodarki.

§ 7.

W ramach funkcjonowania w UDT adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej Prezes UDT korzysta ze standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych.