1.
Ładunek mocuje się z zastosowaniem co najmniej jednej z następujących metod:
2)
blokowania, w tym blokowania miejscowego lub całościowego;
3)
mocowania za pomocą odciągów prostych;
4)
mocowania odciągiem przepasującym od góry.
2.
W celu zapewnienia trwałości zabezpieczenia ładunku przy przyspieszeniu, gwałtownym
hamowaniu lub gwałtownym wykonywaniu manewrów pojazdem zastosowane metody mocowania
ładunku powinny być odpowiednie do rodzaju pojazdu, rodzaju ładunku, właściwości fizycznych
ładunku i opakowań oraz elementów mocowania i zabezpieczenia ładunku.
3.
W przypadku pojazdów kategorii N2, N3, O3 i O4 zastosowane metody mocowania ładunku powinny umożliwić spełnienie wymagań określonych
w normie przenoszącej normę EN 12195-1.
4.
Warunki stosowania metod mocowania ładunku oraz dodatkowe sposoby zabezpieczenia określonych
rodzajów ładunku określa załącznik do rozporządzenia.