Na podstawie
art. 92 ust. 4 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1481 oraz z 2018 r. poz. 106 i 138) zarządza się, co następuje:
§ 5.
Operator pocztowy prowadzi postępowanie reklamacyjne oraz postępowanie odwoławcze
- w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części.
§ 7.
Reklamację wniesioną przez osobę nieuprawnioną traktuje się jak niewniesioną, o czym
operator pocztowy niezwłocznie powiadamia reklamującego, informując go o możliwości
wniesienia reklamacji przez osobę uprawnioną.
§ 13.
Wezwania, o których mowa w § 4 ust. 1, odpowiedź na reklamację, o której mowa w §
10, lub informację o wyniku rozpatrzenia odwołania, o której mowa w § 12 ust. 1, a
także powiadomienia, o których mowa w § 6 ust. 3 i § 7, przesyła się przesyłką poleconą,
z wyłączeniem przypadków, gdy reklamacja została wniesiona za pomocą środków komunikacji
elektronicznej.
§ 14.
Nieudzielenie przez operatora pocztowego odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym
mowa w § 9 ust. 1, lub na odwołanie od reklamacji w terminie, o którym mowa w § 12
ust. 1, skutkuje uznaniem reklamacji.
§ 15.
Postępowania reklamacyjne niezakończone przed dniem wejścia w życie rozporządzenia
rozpatruje się na dotychczasowych zasadach.