Rozporządzenie Rady Ministrówz dnia 12 lutego 2018 r.w sprawie ustalania tożsamości osoby legitymowanej przez funkcjonariusza Służby Ochrony Państwa

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 25 ust. 5 ustawy z dnia 8 grudnia 2017 r. o Służbie Ochrony Państwa   (Dz. U. z 2018 r. poz. 138) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa rodzaje dokumentów tożsamości, na podstawie których ustala się tożsamość osoby legitymowanej, oraz postać dokumentowania czynności ustalania tożsamości osoby legitymowanej przez funkcjonariusza Służby Ochrony Państwa.

§ 2.

Funkcjonariusz ustala tożsamość osoby legitymowanej na podstawie:

1)

dowodu osobistego;

2)

dokumentu paszportowego;

3)

dokumentu potwierdzającego tożsamość cudzoziemca, o którym mowa w art. 3 pkt 3 oraz art. 226 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach   (Dz. U. z 2017 r. poz. 2206 i 2282 oraz z 2018 r. poz. 107 i 138);

4)

innego dokumentu zawierającego fotografię oraz oznaczenie serii, numer oraz nazwę organu wydającego.

§ 3.

Czynności ustalania tożsamości osoby legitymowanej dokumentuje się w notatniku służbowym lub notatce służbowej w postaci papierowej. Dokumentowanie może być również realizowane w postaci elektronicznej.

§ 4.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.