Na podstawie
art. 61 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
(Dz. U. poz. 2203) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa wysokość wskaźników, o których mowa w art. 55 ust. 6 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, zwanej dalej „ustawą”, zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół
podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dla uczniów
niepełnosprawnych, o których mowa w art. 55 ust. 5 ustawy.
§ 2.
W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników,
materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych
i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:
1)
kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 5 pkt 1 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,8;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,5;
3)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 3 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,1;
4)
kwoty refundacji, o której mowa w art. 57 ust. 4 ustawy - wysokość wskaźnika wynosi
2,1.
§ 3.
W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub
znacznym posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą
korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:
1)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 1 i 3 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,0;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,8.
§ 4.
W przypadku uczniów niesłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów, dla:
1)
kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 5 pkt 1 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,8;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,8;
3)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 3 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,1;
4)
kwoty refundacji, o której mowa w art. 57 ust. 4 ustawy - wysokość wskaźnika wynosi
2,1.
§ 5.
W przypadku uczniów słabosłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów, dla:
1)
kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 5 pkt 1 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,8;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,5;
3)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 3 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,1;
4)
kwoty refundacji, o której mowa w art. 57 ust. 4 ustawy - wysokość wskaźnika wynosi
2,1.
§ 6.
W przypadku uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów
edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i
możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:
1)
kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 5 pkt 1 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,8;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,6;
3)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 3 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,1;
4)
kwoty refundacji, o której mowa w art. 57 ust. 4 ustawy - wysokość wskaźnika wynosi
2,1.
§ 9.
W przypadkach zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych
w roku szkolnym 2017/2018, którego koszt podlega refundacji ze środków dotacji celowej
na rok szkolny 2018/2019, zgodnie z art. 57 ust. 5 i 6 ustawy w związku z art. 115
ust. 2 pkt 1 i art. 116 ust. 2 pkt 1 ustawy, wysokość wskaźnika zwiększającego:
1)
kwotę dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 5 pkt 1 ustawy, wynosi:
a)
2,0 - w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub
materiałów edukacyjnych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów,
b)
2,6 - w przypadku uczniów niesłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub materiałów edukacyjnych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów,
c)
2,0 - w przypadku uczniów słabosłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub materiałów edukacyjnych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów,
d)
2,4 - w przypadku uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub materiałów
edukacyjnych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów,
e)
2,3 - w przypadku uczniów słabowidzących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub materiałów edukacyjnych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, niewydrukowanych
w druku powiększonym;
2)
kwoty dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 3 ustawy, wynosi:
a)
2,3 - w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub
materiałów edukacyjnych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów,
b)
2,6 - w przypadku uczniów niesłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub materiałów edukacyjnych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów,
c)
2,3 - w przypadku uczniów słabosłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub materiałów edukacyjnych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów,
d)
2,4 - w przypadku uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub materiałów
edukacyjnych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów,
e)
2,3 - w przypadku uczniów słabowidzących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy korzystali z podręczników lub materiałów edukacyjnych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, niewydrukowanych
w druku powiększonym;
3)
kwoty dotacji celowej, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy, wynosi 2,5
- w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub
znacznym posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy korzystali
z podręczników lub materiałów edukacyjnych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych
i możliwości psychofizycznych tych uczniów.