Na podstawie
art. 113 ust. 12 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
(Dz. U. poz. 2203) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa wysokość wskaźników, o których mowa w art. 55 ust. 6 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, zwanej dalej „ustawą”, zwiększających kwoty dotacji celowej, o których mowa w art.
113 ust. 5 ustawy, i kwoty refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3, 4, 8 i 9
ustawy, na wyposażenie szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie
ogólne w zakresie szkoły podstawowej oraz dotychczasowych gimnazjów i szkół artystycznych
realizujących kształcenie ogólne w zakresie dotychczasowego gimnazjum w podręczniki,
materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych w zakresie,
o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 2 ustawy, w 2018 r. i 2019 r.
§ 2.
W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników,
materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych
i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:
1)
kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,0;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,5;
3)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 3 i 5 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,3;
4)
kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,3.
§ 3.
W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub
znacznym posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą
korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:
1)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,5;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 3 i 5 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,0.
§ 4.
W przypadku uczniów niesłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów, dla:
1)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1, 3 i 5 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,6;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,8;
3)
kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,6.
§ 5.
W przypadku uczniów słabosłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów, dla:
1)
kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,0;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,5;
3)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 3 i 5 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,3;
4)
kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,3.
§ 6.
W przypadku uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów
edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i
możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:
1)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1, 3 i 5 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,4;
2)
kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy - wysokość
wskaźnika wynosi 2,6;
3)
kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy - wysokość wskaźnika
wynosi 2,4.
§ 9.
Wysokość wskaźnika dla kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 8 i 9 ustawy,
odpowiada wysokości wskaźnika dla kwoty dotacji celowej na wyposażenie odpowiednio
w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe uczniów z danym rodzajem
niepełnosprawności określonego odpowiednio w § 2 pkt 1-3, § 3, § 4 pkt 1 i 2, § 5
pkt 1-3, § 6 pkt 1 i 2, § 7 ust. 1 pkt 1-3 i ust. 2 pkt 1 oraz § 8 ust. 1 pkt 1 i
2 oraz ust. 2 pkt 1.