Na podstawie
art. 60 i art. 113 ust. 11 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań
oświatowych
(Dz. U. poz. 2203) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa na 2018 r.:
1)
sposób przekazywania przez:
a)
dyrektora szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne
w zakresie szkoły podstawowej prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego
oraz dyrektora szkoły podstawowej prowadzonej przez osobę prawną niebędącą jednostką
samorządu terytorialnego oraz osobę fizyczną jednostkom samorządu terytorialnego informacji
niezbędnych dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, zwanej dalej „ustawą”, w tym kwot refundacji, o których mowa w art. 57 ust. 4-6
ustawy, oraz
b)
dyrektora szkoły podstawowej, szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne
w zakresie szkoły podstawowej lub dotychczasowego gimnazjum, prowadzonych przez jednostki
samorządu terytorialnego, oraz dyrektora szkoły podstawowej lub dotychczasowego gimnazjum,
prowadzonych przez osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego oraz
osobę fizyczną, jednostkom samorządu terytorialnego informacji niezbędnych dla ustalenia
wysokości dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 3 i 4 ustawy, w tym kwot
refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3, 4, 8 i 9 ustawy
- oraz wzór formularza zawierającego te informacje;
2)
wzór wniosku o udzielenie odpowiednio dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust.
4 ustawy, w tym kwot refundacji, o których mowa w art. 57 ust. 4-6 ustawy, lub dotacji
celowej, o której mowa w art. 113 ust. 4 ustawy, w tym kwot refundacji, o których
mowa w art. 114 ust. 3, 4, 8 i 9 ustawy, szkole podstawowej lub dotychczasowemu gimnazjum,
prowadzonym przez osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego oraz osobę
fizyczną;
3)
sposób przekazywania przez jednostki samorządu terytorialnego wojewodom wniosku o
udzielenie odpowiednio dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 3 ustawy, w tym
kwot refundacji, o których mowa w art. 57 ust. 4-6 ustawy, lub dotacji celowej, o
której mowa w art. 113 ust. 3 ustawy, w tym kwot refundacji, o których mowa w art.
114 ust. 3, 4, 8 i 9 ustawy, oraz wzór wniosku o udzielenie tych dotacji;
4)
tryb i terminy udzielania oraz szczegółowy sposób rozliczania wykorzystania odpowiednio
dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 3 ustawy, w tym kwot refundacji, o których
mowa w art. 57 ust. 4-6 ustawy, lub dotacji celowej,
o której mowa w art. 113 ust. 3 ustawy, w tym kwot refundacji, o których mowa w art.
114 ust. 3, 4, 8 i 9 ustawy, oraz wzór formularza rozliczenia wykorzystania tych dotacji;
5)
szczegółowy sposób rozliczania wykorzystania odpowiednio dotacji celowej, o której
mowa w art. 55 ust. 4 ustawy, w tym kwot refundacji, o których mowa w art. 57 ust.
4-6 ustawy, lub dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 4 ustawy, w tym kwot
refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3, 4, 8 i 9 ustawy, oraz wzór formularza
rozliczenia wykorzystania tych dotacji.
§ 2.
Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości odpowiednio dotacji celowej, o której
mowa w art. 55 ust. 3 ustawy, lub dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 3
ustawy, przekazywane przez dyrektora szkoły, o której mowa w § 1 pkt 1, jednostce
samorządu terytorialnego, są sporządzane na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
nr 1 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem,
w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników,
materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych
i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
nr 2 do rozporządzenia.
§ 4.
Wniosek o udzielenie odpowiednio dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 3 ustawy,
lub dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 3 ustawy, jest sporządzany przez
jednostkę samorządu terytorialnego na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr
4 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu
lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym
z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów
edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i
możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
nr 5 do rozporządzenia.
§ 6.
Rozliczenie wykorzystania odpowiednio dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust.
4 ustawy, lub dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 4 ustawy, przekazywane
przez dyrektora szkoły podstawowej lub dotychczasowego gimnazjum, prowadzonych przez
osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego oraz osobę fizyczną, jest
sporządzane na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do rozporządzenia,
a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym
lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia.
§ 7.
Rozliczenie wykorzystania odpowiednio dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust.
3 ustawy, lub dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 3 ustawy, przekazywane
przez jednostkę samorządu terytorialnego, jest sporządzane na formularzu, którego
wzór stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących,
z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać
z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia.
§ 9.
Do dyrektorów szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie dotychczasowego
gimnazjum prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego stosuje się przepisy
§ 2 i § 8.