Na podstawie
art. 29 ust. 7 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych
usługach turystycznych
(Dz. U. poz. 2361 oraz z 2018 r. poz. 650) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa minimalną funkcjonalność systemu teleinformatycznego utworzonego
i prowadzonego przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, zapewniającego możliwość
funkcjonowania Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających
Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych, zwanej dalej „Ewidencją”.
§ 2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o użytkowniku, należy przez to rozumieć marszałka
województwa, ministra właściwego do spraw turystyki, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny,
a także pracowników urzędów zapewniających ich obsługę.
§ 3.
System teleinformatyczny, o którym mowa w § 1, zapewnia następującą minimalną funkcjonalność:
1)
przeglądanie danych zgromadzonych w Ewidencji oraz ich wyszukiwanie według następujących
kryteriów:
a)
firma lub nazwa przedsiębiorcy turystycznego,
b)
siedziba przedsiębiorcy turystycznego,
c)
adres przedsiębiorcy turystycznego,
e)
forma prawna prowadzonej działalności,
g)
numer identyfikacji podatkowej (NIP),
h)
numer wpisu do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie
powiązanych usług turystycznych;
2)
możliwość generowania predefiniowanych statystyk w zakresie dotyczącym danych zgromadzonych
w Ewidencji oraz raportów w zakresie dotyczącym katalogów prowadzonych w ramach Ewidencji;
3)
wydruk aktualnych informacji o przedsiębiorcach turystycznych wpisanych do Ewidencji
zawierający adres strony internetowej, na której są zamieszczane te informacje, oraz
identyfikator pozwalający na potwierdzenie faktu sporządzenia tego wydruku w systemie
teleinformatycznym obsługującym Ewidencję oraz prawdziwości danych zawartych w tym
wydruku w czasie jego sporządzenia.
§ 4.
System teleinformatyczny zapewnia marszałkom województw następującą minimalną funkcjonalność:
1)
możliwość wprowadzania danych w formie ksiąg ewidencyjnych oraz edycji danych zawartych
w Ewidencji;
2)
wewnętrzną spójność między wszystkimi katalogami i księgami ewidencyjnymi prowadzonymi
w ramach Ewidencji;
3)
możliwość monitorowania dostępu do danych oraz zmian wprowadzanych do Ewidencji w
odniesieniu do ksiąg ewidencyjnych;
4)
możliwość generowania raportów i statystyk, za pomocą wbudowanego narzędzia do ich
generowania, w pełnym zakresie dotyczącym danych zgromadzonych w Ewidencji, w tym
również danych usuniętych z Ewidencji zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych
usługach turystycznych;
5)
mechanizmy uwierzytelniania użytkowników i autoryzacji;
6)
zaimplementowanie środowiska szkoleniowo-testowego na potrzeby szkoleń i testów użytkowników;
7)
ewidencjonowanie wszystkich danych wprowadzanych do Ewidencji;
8)
mechanizm monitoringu umożliwiający rejestrację prób logowań do systemu teleinformatycznego
oraz zdefiniowanie zestawu śledzonych czynności wykonywanych przez użytkowników;
9)
zapewnienie na każdym etapie mechanizmów zachowania nienaruszalności wpisów w Ewidencji;
10)
możliwość zgłaszania usterek i błędów dotyczących funkcjonowania systemu Ewidencji
co najmniej na wskazany adres e-mail oraz ich usuwania lub korygowania.
§ 5.
System teleinformatyczny zapewnia ministrowi właściwemu do spraw turystyki oraz Ubezpieczeniowemu
Funduszowi Gwarancyjnemu minimalną funkcjonalność, o której mowa w § 4 pkt 2-10.
§ 6.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2018 r.