Na podstawie
art. 62 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu
(Dz. U. poz. 723) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa sposób i tryb składania zgłoszenia do Centralnego Rejestru
Beneficjentów Rzeczywistych, zwanego dalej „Rejestrem”.
§ 4.
W przypadku stwierdzenia przez spółkę wymienioną w art. 58 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu, zwanej dalej „ustawą”, oczywistej omyłki w złożonym zgłoszeniu spółka ta składa
niezwłocznie, nie później niż w terminie trzech dni roboczych od dnia stwierdzenia
oczywistej omyłki, skorygowane zgłoszenie zawierające poprawne dane.
§ 5.
W przypadku stwierdzenia przez organ właściwy w sprawach Rejestru, że zgłoszenie zostało
złożone z naruszeniem art. 58-61 ustawy lub zawiera oczywiste omyłki, spółka wymieniona
w art. 58 ustawy składa ponownie zgłoszenie, w terminie trzech dni roboczych od dnia
wpływu albo udostępnienia żądania ponownego złożenia zgłoszenia przekazanego tej spółce,
w formie pisemnej, przez organ właściwy w sprawach Rejestru.
§ 6.
Do składania zgłoszenia w przypadkach, o których mowa w § 4 i § 5, oraz do aktualizacji
zgłoszenia stosuje się przepisy § 2 i § 3.
§ 7.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 13 października 2019 r.