Na podstawie
art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych
ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 345 i 730) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa sposób i tryb współdziałania komisji lekarskich podległych
ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, zwanych dalej „komisjami lekarskimi”,
z jednostkami organizacyjnymi służby medycyny pracy, zwanymi dalej „jednostkami medycyny
pracy”.
§ 2.
W ramach wymiany informacji o stanie zdrowia funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej,
Straży Marszałkowskiej, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Ochrony Państwa, Centralnego
Biura Antykorupcyjnego i Służby Więziennej, zwanych dalej „funkcjonariuszami”, zwłaszcza
o stanach chorobowych mogących mieć związek z zagrożeniami środowiska służby lub sposobem
jej pełnienia:
1)
jednostki medycyny pracy przekazują właściwej terytorialnie rejonowej komisji lekarskiej,
na jej wniosek, zbiorcze, zanonimizowane informacje dotyczące:
a)
długotrwałej niezdolności do służby funkcjonariuszy oraz jej przyczyn,
b)
rozpoznania choroby zakaźnej u funkcjonariuszy, przy której istnieje ryzyko przeniesienia
zakażenia na inne osoby,
2)
jednostki medycyny pracy przekazują właściwej terytorialnie rejonowej komisji lekarskiej,
na jej wniosek, zbiorcze informacje dotyczące czynników szkodliwych występujących
w środowisku służby oraz wniosków zmierzających do ich likwidacji;
3)
rejonowa komisja lekarska przekazuje jednostkom medycyny pracy działającym na obszarze
jej właściwości terytorialnej, na ich wniosek, zbiorcze, zanonimizowane informacje
dotyczące:
a)
problemów zdrowotnych i chorób z zakresu zdrowia psychicznego występujących u funkcjonariuszy,
b)
stwierdzenia choroby zakaźnej u funkcjonariuszy, przy której istnieje ryzyko przeniesienia
zakażenia na inne osoby.
§ 3.
W ramach udostępniania dokumentacji dotyczącej stanu zdrowia funkcjonariuszy lub warunków
pełnienia służby:
1)
jednostki medycyny pracy przekazują właściwej terytorialnie rejonowej komisji lekarskiej,
na jej wniosek, w celu oceny stanu zdrowia funkcjonariuszy, z uwzględnieniem warunków
pełnionej przez nich służby, dokumentację obejmującą kopie:
a)
karty badań profilaktycznych,
b)
dokumentacji przebiegu służby w zakresie dotyczącym warunków jej pełnienia,
c)
dokumentacji związanej z podejrzeniem albo rozpoznaniem choroby pozostającej w związku
ze szczególnymi warunkami lub właściwościami służby;
2)
rejonowa komisja lekarska przekazuje jednostkom medycyny pracy działającym na obszarze
jej właściwości terytorialnej, na ich wniosek, w celu sprawowania profilaktycznej
opieki zdrowotnej nad funkcjonariuszami, z uwzględnieniem całokształtu informacji
o stanie ich zdrowia, dokumentację obejmującą kopie:
a)
orzeczenia o stopniu uszczerbku na zdrowiu doznanego wskutek wypadku pozostającego
w związku z pełnieniem służby lub choroby pozostającej w związku ze szczególnymi warunkami
lub właściwościami służby,
b)
orzeczenia ustalającego zdolność do służby albo zdolność do służby z ograniczeniem,
c)
orzeczenia o potrzebie udzielenia urlopu zdrowotnego,
d)
protokołów powypadkowych.
§ 6.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.