Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznejz dnia 24 maja 2019 r.w sprawie wzoru protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy 1)Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 2329).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 237 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy   (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 i 1043) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1.

Określa się wzór protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy.

2.

Wzór protokołu, o którym mowa w ust. 1, jest określony w załączniku do rozporządzenia.

§ 2.

Formularze protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, sporządzone według dotychczasowego wzoru, mogą być stosowane do czasu wyczerpania ich zapasów, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.

§ 3.

Traci moc rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 16 września 2004 r. w sprawie wzoru protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy   (Dz. U. poz. 2298).

§ 4.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1)
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 2329).

Załącznik   -   Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy (wzór)