Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystykiz dnia 22 stycznia 2019 r.w sprawie nadania statutu Polskiemu Laboratorium Antydopingowemu 1)Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej - kultura fizyczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2318).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 47a ust. 3 ustawy z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zwalczaniu dopingu w sporcie   (Dz. U. z 2017 r. poz. 1051 oraz z 2018 r. poz. 2245 i 2320) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Polskiemu Laboratorium Antydopingowemu nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1)
Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej - kultura fizyczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2318).

Załącznik   -   Statut Polskiego Laboratorium Antydopingowego

§ 1.

Polskie Laboratorium Antydopingowe, zwane dalej „Laboratorium”, jest państwową osobą prawną, działającą na podstawie ustawy z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zwalczaniu dopingu w sporcie (Dz. U. z 2017 r. poz. 1051 oraz z 2018 r. poz. 2245 i 2320), zwanej dalej „ustawą”, oraz niniejszego statutu.

§ 2.

1.

Pierwsze posiedzenie nowej kadencji Rady Laboratorium, do momentu wyboru Przewodniczącego Rady Laboratorium, prowadzi najstarszy wiekiem członek Rady Laboratorium.

2.

W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady Laboratorium posiedzenie Rady Laboratorium prowadzi jego zastępca, a w przypadku jego nieobecności - inny wyznaczony przez Przewodniczącego członek Rady Laboratorium.

3.

Dyrektor Laboratorium bierze udział w posiedzeniach Rady Laboratorium, bez prawa głosu.

4.

Do udziału w posiedzeniach Rady Laboratorium mogą być zapraszane osoby niebędące członkami Rady Laboratorium, w tym przedstawiciele ministra właściwego do spraw kultury fizycznej, bez prawa głosu.

§ 3.

1.

Głosowania w sprawie uchwał Rady Laboratorium są jawne, z zastrzeżeniem art. 47m ust. 1 ustawy, chyba że Rada Laboratorium postanowi inaczej.

2.

Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady Laboratorium.

3.

Projekt uchwały w trybie obiegowym Przewodniczący Rady Laboratorium przekazuje faksem, pocztą elektroniczną lub pisemnie, za potwierdzeniem odbioru.

4.

Za dzień otrzymania projektu uchwały w trybie obiegowym przyjmuje się dzień potwierdzenia jej odbioru.

§ 4.

1.

Z przebiegu posiedzenia Rady Laboratorium sporządza się protokół zawierający:

1)

imiona i nazwiska uczestników posiedzenia;

2)

porządek dzienny posiedzenia;

3)

treść podjętych uchwał;

4)

wyniki głosowań przeprowadzonych nad poszczególnymi uchwałami.

2.

Protokół z posiedzenia Rady Laboratorium podpisują Przewodniczący Rady Laboratorium lub osoba prowadząca posiedzenie w jego zastępstwie oraz protokolant posiedzenia.

3.

Protokół z posiedzenia Rady Laboratorium doręcza się członkom Rady Laboratorium.

§ 5.

Rada Laboratorium określa na pierwszym posiedzeniu regulamin działania Rady Laboratorium.

§ 6.

Dyrektor Laboratorium określa regulamin organizacyjny Laboratorium, w tym jej schemat organizacyjny.

§ 7.

1.

W skład Laboratorium wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1)

Wydział Administracyjno-Finansowy;

2)

Wydział Kontroli Jakości;

3)

Pracownia Chromatografii Cieczowej i Spektrometrii Mas;

4)

Pracownia Hormonów Peptydowych i Hematologii;

5)

Pracownia Chromatografii Gazowej i Spektrometrii Mas.

2.

Organizację wewnętrzną oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych określa Dyrektor Laboratorium w regulaminie organizacyjnym Laboratorium.

3.

Komórkami organizacyjnymi kierują osoby wyznaczone przez Dyrektora Laboratorium.

§ 8.

Laboratorium zatrudnia pracowników w zakresie niezbędnym do wykonania jego zadań.