|
1
|
Egzamin w systemie oceniania i egzaminowania
|
W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) scharakteryzować system oceniania i egzaminowania; 2) stosować przepisy prawa dotyczące oceniania i egzaminowania; 3) opisywać i rozróżniać zadania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji
egzaminacyjnych; 4) określić miejsce i funkcje egzaminu zawodowego w systemie egzaminowania; 5) opisać strukturę i formę egzaminu; 6) określić rolę i zadania szkoły, placówki lub centrum, o których mowa w art. 2 pkt
4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078 i 1287), pracodawcy
lub podmiotu prowadzącego kwalifikacyjny kurs zawodowy, o którym mowa w art. 117 ust.
2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, związane z przeprowadzaniem
egzaminu; 7) określić rolę i zadania szkoły, placówki lub centrum, o których mowa w art. 2 pkt
4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, pracodawcy lub podmiotu prowadzącego kwalifikacyjny
kurs zawodowy, o którym mowa w art. 117 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. -
Prawo oświatowe, związane z: a) przekazywaniem informacji o egzaminie, b) przygotowaniem do egzaminu, c) przekazywaniem wyników egzaminu.
|
1
|
|
|
2
|
Zadania praktyczne na egzaminie
|
W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) określić przepisy prawa będące podstawą przygotowywania zadania praktycznego; 2) opisać podstawę programową kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego będącą
podstawą przeprowadzania egzaminu i rozróżniać poszczególne elementy jej struktury; 3) określić zakres umiejętności, które sprawdzają poszczególne rodzaje zadań egzaminacyjnych; 4) przedstawić proces tworzenia i doskonalenia arkusza egzaminacyjnego do przeprowadzania
egzaminu.
|
1
|
2
|
|
3
|
Zadania i obowiązki egzaminatora. Etyczne i moralne aspekty egzaminowania
|
W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) wymienić zadania i obowiązki egzaminatora; 2) określić rolę i kompetencje egzaminatora w zakresie egzaminu; 3) wymienić i omówić zasady etyki w postępowaniu egzaminatora; 4) rozróżniać czynniki wpływające na wynik i porównywalność sprawdzania i oceniania przez egzaminatorów rezultatów wykonania
zadania egzaminacyjnego w części praktycznej egzaminu.
|
2
|
2
|
|
4
|
Ocena rezultatów wykonania zadania egzaminacyjnego w części praktycznej egzaminu
|
W wyniku realizacji bloku tematycznego uczestnik szkolenia powinien umieć: 1) określić umiejętności sprawdzane w części praktycznej egzaminu w danej kwalifikacji,
ujęte w podstawie programowej kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego będącej
podstawą przeprowadzania egzaminu; 2) opisać zasady oceniania rezultatów wykonania zadania egzaminacyjnego w części praktycznej
egzaminu; 3) oceniać jakość rezultatu końcowego i przebieg wykonania zadania egzaminacyjnego
przez zdających; 4) stosować procedury związane z przeprowadzaniem egzaminu.
|
2
|
16
|
|
Egzamin ze znajomości zasad przeprowadzania i oceniania egzaminu zawodowego, w szczególności
zasad oceniania rezultatów wykonania zadania egzaminacyjnego w części praktycznej
tego egzaminu.
|
4
|