1.
Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych
trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi szkoły artystycznej realizującej
kształcenie ogólne i kształcenie artystyczne nie wcześniej niż po ukończeniu klasy,
której zakres nauczania odpowiada klasie III szkoły podstawowej, i nie później niż
do ukończenia klasy, której zakres nauczania odpowiada klasie VIII szkoły podstawowej.
2.
Na wniosek nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole artystycznej zadania
z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzących zajęcia z uczniem w szkole
artystycznej, i po uzyskaniu zgody rodziców albo pełnoletniego ucznia lub na wniosek
rodziców albo pełnoletniego ucznia opinia, o której mowa w ust. 1, może być wydana
także uczniowi szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie liceum
ogólnokształcącego. Wniosek wraz z uzasadnieniem składa się do dyrektora szkoły artystycznej.
Dyrektor szkoły artystycznej, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekazuje
wniosek wraz z uzasadnieniem oraz opinią rady pedagogicznej do poradni psychologiczno-pedagogicznej,
w tym poradni specjalistycznej, oraz informuje o tym rodziców albo pełnoletniego ucznia.
3.
Opinia, o której mowa w ust. 1, może być wydana uczniowi szkoły artystycznej realizującej
wyłącznie kształcenie artystyczne nie wcześniej niż w czasie, w którym jednocześnie
uczęszcza on do klasy IV szkoły podstawowej, i nie później niż w czasie, w którym
jednocześnie uczęszcza do klasy VIII szkoły podstawowej.
4.
Na wniosek nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole artystycznej zadania
z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzących zajęcia z uczniem w szkole
artystycznej, i po uzyskaniu zgody rodziców albo pełnoletniego ucznia lub na wniosek
rodziców albo pełnoletniego ucznia opinia, o której mowa w ust. 1, może być wydana
także uczniowi szkoły artystycznej realizującej wyłącznie kształcenie artystyczne,
który jednocześnie uczęszcza do klasy VII lub VIII szkoły podstawowej lub do szkoły
ponadpodstawowej. Wniosek wraz z uzasadnieniem składa się do dyrektora szkoły artystycznej.
Dyrektor szkoły artystycznej, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekazuje
wniosek wraz z uzasadnieniem oraz opinią rady pedagogicznej do poradni psychologiczno-pedagogicznej,
w tym poradni specjalistycznej, oraz informuje o tym rodziców albo pełnoletniego ucznia.