1.
Dzienne i tygodniowe okresy prowadzenia pojazdu, obowiązkowe przerwy oraz dzienne
i tygodniowe okresy odpoczynku kierowcy.
2.
Wykresówki z dni poprzednich, które powinny znajdować się w pojeździe zgodnie z art.
36 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego
2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylającego rozporządzenie
Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie
drogowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego
i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu
drogowego (Dz. Urz. UE L 60 z 28.02.2014, str. 1) lub z art. 12 ust. 7 załącznika
do Umowy europejskiej dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe
przewozy drogowe (AETR), sporządzonej w Genewie dnia 1 lipca 1970 r. (Dz. U. z 2014 r.
poz. 409), lub dane z tego samego okresu na karcie kierowcy lub w pamięci tachografu
cyfrowego, w tym tachografu inteligentnego, albo na wydruku z tego urządzenia albo
dokumenty potwierdzające fakt nieprowadzenia pojazdu.
3.
Dokumentacja potwierdzająca fakt prowadzenia lub nieprowadzenia pojazdu, do którego
nie mają zastosowania przepisy rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego
i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych
odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG)
nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85
(Dz. Urz. UE L 102 z 11.04.2006, str. 1, z późn. zm.) lub Umowy europejskiej dotyczącej
pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR), sporządzonej
w Genewie dnia 1 lipca 1970 r.
4.
Prawidłowość działania i użytkowania tachografu analogowego i wykresówek albo tachografu
cyfrowego, w tym tachografu inteligentnego, i karty kierowcy.
5.
Urządzenie rejestrujące zainstalowane w pojeździe w celu wykrycia instalacji lub stosowania
dowolnego urządzenia lub urządzeń służących do niszczenia lub ukrywania dowolnych
danych, manipulowania nimi lub ich zmiany albo do zakłócania dowolnego etapu elektronicznej
wymiany danych między elementami urządzenia rejestrującego lub służących do zatrzymania
przesyłu danych lub do zmiany danych przed ich zakodowaniem.
6.
W sytuacji, o której mowa w art. 16 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu
Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów
socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia
Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady
(EWG) nr 3820/85, sprawdzeniu podlegają wyciąg z planu pracy i kopia rozkładu jazdy.
7.
Tygodniowe okresy odpoczynku kierowcy oraz okresy prowadzenia pojazdu między tymi
okresami.
8.
Przestrzeganie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni
(norma: 90 godzin).
9.
Wykresówki, dane pobrane z tachografu cyfrowego, w tym tachografu inteligentnego,
i z karty kierowcy oraz wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami wydruki z tachografu
cyfrowego, w tym tachografu inteligentnego, oraz dokumentacja potwierdzająca fakt
prowadzenia lub nieprowadzenia pojazdu, w tym pojazdu, do którego nie mają zastosowania
przepisy rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15
marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się
do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i
(WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 lub Umowy
europejskiej dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy
drogowe (AETR), sporządzonej w Genewie dnia 1 lipca 1970 r.
10.
Umowy na usługi transportowe pod względem zawartych w nich postanowień uniemożliwiających
przestrzeganie przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014
z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i
uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących
stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006
Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych
odnoszących się do transportu drogowego, rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu
Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów
socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia
Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady
(EWG) nr 3820/85 lub Umowy europejskiej dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących
międzynarodowe przewozy drogowe (AETR), sporządzonej w Genewie dnia 1 lipca 1970 r.*b)