1.
Jednostki, prowadząc ewidencję przychodów i kosztów związanych z działalnością, o
której mowa w art. 21 ust. 1 ustawy, oraz pozostałą działalnością, z zastrzeżeniem
ust. 2 i 3, zobowiązane są do:
1)
przejrzystego oddzielenia ewidencji przychodów i kosztów związanych z działalnością,
o której mowa w art. 21 ust. 1 ustawy, oraz pozostałą działalnością;
2)
przypisania kosztów i przychodów odpowiednio do poszczególnych rodzajów działalności,
o której mowa w art. 21 ust. 1 ustawy, oraz pozostałej działalności;
3)
wskazania wszystkich źródeł i kwot przychodów, o których mowa w art. 31 ust. 1 i 2
ustawy, uzyskanych z tytułu prowadzenia działalności, o której mowa w art. 21 ust.
1 ustawy, oraz pozostałej działalności.
2.
W przypadku gdy koszty służą jednocześnie działalności, o której mowa w art. 21 ust.
1 ustawy, i pozostałej działalności, należy je odpowiednio przypisać proporcjonalnie
do danej działalności.
3.
W przypadku gdy te same zasoby, w szczególności pracownicy lub współpracownicy, sprzęt
i stałe wyposażenie, są wykorzystywane w działalności, o której mowa w art. 21 ust.
1 ustawy, i pozostałej działalności i nie jest możliwe przypisanie kosztów w sposób
jednoznaczny, wówczas wspólne koszty przypisywane są w pełnej kwocie do działalności,
o której mowa w art. 21 ust. 1 ustawy.
4.
Jednostki dokonują podziału kosztów na poszczególne zadania, przy zachowaniu zasad
określonych w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.