1.
Bank ujawnia klientowi lub potencjalnemu klientowi w kompleksowy, dokładny i zrozumiały
sposób informacje o świadczeniach pieniężnych, w tym opłatach i prowizjach, lub świadczeniach
niepieniężnych przyjętych od osób trzecich lub przekazanych na rzecz osób trzecich,
w związku ze świadczeniem usługi w odniesieniu do lokat strukturyzowanych.
2.
Bank przed rozpoczęciem świadczenia odpowiedniej usługi w odniesieniu do lokat strukturyzowanych
ujawnia klientowi lub potencjalnemu klientowi informacje dotyczące istnienia, charakteru
oraz wysokości świadczeń pieniężnych, w tym opłat i prowizji, lub świadczeń niepieniężnych,
a w przypadku gdy ich wysokość nie może zostać oszacowana - metodę obliczania tej
wysokości, oraz informacje o mechanizmach przyjmowania lub przekazywania tych świadczeń
pieniężnych, w tym opłat i prowizji, lub świadczeń niepieniężnych, przy czym drobne
świadczenia niepieniężne mogą zostać opisane w sposób ogólny, a pozostałe świadczenia
niepieniężne należy oszacować i ujawnić oddzielnie.
3.
Jeżeli przed rozpoczęciem świadczenia usług w odniesieniu do lokat strukturyzowanych
wysokość świadczeń pieniężnych, w tym opłat i prowizji, lub świadczeń niepieniężnych
nie mogła zostać oszacowana, bank przekazuje klientowi dodatkowo informacje dotyczące
dokładnych kwot przyjętych lub przekazanych świadczeń pieniężnych, w tym opłat i prowizji,
lub świadczeń niepieniężnych ustalonych zgodnie z metodą obliczania wskazaną w informacji,
o której mowa w ust. 2, niezwłocznie po ustaleniu tych kwot, w sposób przyjęty w regulaminie
świadczenia usług, o którym mowa w § 21 ust. 1.
4.
Przez okres, w którym bank przyjmuje lub przekazuje świadczenia pieniężne, w tym opłaty
i prowizje, lub świadczenia niepieniężne, bank, co najmniej raz do roku, informuje
indywidualnie klientów o faktycznych kwotach przyjętych lub przekazanych świadczeń
pieniężnych, w tym opłat i prowizji, lub świadczeń niepieniężnych, w sposób przyjęty
w regulaminie świadczenia usług, o którym mowa w § 21 ust. 1, przy czym drobne świadczenia
niepieniężne można opisać w sposób ogólny.
5.
W przypadku gdy po rozpoczęciu świadczenia usług w odniesieniu do lokat strukturyzowanych
bank zamierza przyjmować lub przekazywać świadczenia pieniężne, w tym opłaty i prowizje,
lub świadczenia niepieniężne, bank, przed rozpoczęciem przyjmowania lub przekazywania
tych świadczeń, ujawnia klientowi lub potencjalnemu klientowi informacje dotyczące
ich istnienia, charakteru oraz wysokości, a w przypadku gdy ich wysokość nie może
zostać oszacowana - metodę obliczania tej wysokości, oraz informacje o mechanizmach
przyjmowania lub przekazywania tych świadczeń, przy czym drobne świadczenia niepieniężne
mogą zostać opisane w sposób ogólny, a pozostałe świadczenia niepieniężne należy oszacować
i ujawnić oddzielnie. Jeżeli po rozpoczęciu świadczenia usług w odniesieniu do lokat
strukturyzowanych wysokość świadczeń pieniężnych, w tym opłat i prowizji, lub świadczeń
niepieniężnych, które bank zamierza przyjmować lub przekazywać, nie mogła zostać oszacowana,
bank przekazuje klientowi dodatkowo informacje dotyczące dokładnych kwot takich świadczeń
przed rozpoczęciem ich przyjmowania lub przekazywania, ustalonych zgodnie z metodą
obliczania wskazaną w informacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, niezwłocznie po
ustaleniu tych kwot, w sposób przyjęty w regulaminie świadczenia usług, o którym mowa
w § 21 ust. 1. Bank przekazuje także informacje, o których mowa w ust. 4.
6.
Wdrażając wymogi, o których mowa w ust. 1-5, bank uwzględnia zasady dotyczące kosztów
i opłat określone w art. 88c ust. 4 ustawy oraz art. 50 rozporządzenia 2017/565.
7.
Jeżeli banki współpracują ze sobą przy świadczeniu usług w odniesieniu do lokat strukturyzowanych,
każdy bank jest obowiązany do wypełniania obowiązków w zakresie ujawniania informacji
swoim klientom.