po rozpoznaniu, z udziałem wnioskodawcy oraz Sejmu i Prokuratora Generalnego, na rozprawie
w dniu 20 listopada 2019 r., wniosku Sejmiku Województwa Mazowieckiego o zbadanie
zgodności: art. 59 w związku z
art. 55 ust. 1 pkt 6 oraz art. 61 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności
leczniczej
(Dz. U. z 2015 r. poz. 618, ze zm.) oraz w związku z
art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o działalności leczniczej
oraz niektórych innych ustaw
(Dz. U. poz. 960) „w zakresie, w jakim nakłada na samorząd województwa obowiązek finansowania z budżetu
województwa świadczeń opieki zdrowotnej zrealizowanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
w szczególności z
art. 15 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, przez samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej, dla którego samorząd województwa
jest organem tworzącym, ponad limit świadczeń sfinansowanych na podstawie umowy z
Narodowym Funduszem Zdrowia”, z
art. 166 ust. 1 i 2 w związku z art. 2 i w związku z art. 68 ust. 2, a także z art.
167 ust. 4 Konstytucji,
II
Przepis wymieniony w części I, w zakresie tam wskazanym, traci moc obowiązującą po
upływie 18 (osiemnastu) miesięcy od dnia ogłoszenia wyroku w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej
Polskiej.
na podstawie
art. 59 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 30 listopada 2016 r. o organizacji i trybie postępowania
przed Trybunałem Konstytucyjnym
(Dz. U. poz. 2072 oraz z 2019 r. poz. 125) umorzyć postępowanie w pozostałym zakresie.
Orzeczenie zapadło większością głosów.