6a)
wskaźnik W 6a „Wskaźnik przejazdowy” oznacza, że za wskaźnikiem znajduje się przejazd
kolejowo-drogowy lub przejście wyposażone w półsamoczynny lub samoczynny system przejazdowy,
powiązany lub uzależniony w urządzeniach stacyjnych, zabezpieczający całą szerokość
przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia: trójkątna biała tablica (trójkąt równoboczny)
z czarnym obramowaniem i symbolem pojazdu drogowego, zwrócona wierzchołkiem ku górze
(rys. 171); wskaźnik W 6a ustawia się przed przejazdami kolejowo-drogowymi lub przejściami
w sposób określony w przepisach o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać
skrzyżowania linii kolejowych i bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie;
6b)
wskaźnik W 6b „Wskaźnik ostrzegania przed przejazdem kolejowo-drogowym lub przejściem”
oznacza, że za wskaźnikiem znajduje się przejazd kolejowo-drogowy lub przejście wyposażone
w półsamoczynny lub samoczynny system przejazdowy, bez powiązania lub uzależnienia
w urządzeniach stacyjnych, albo
niewyposażone w urządzenia zabezpieczenia ruchu, i należy podać sygnał Rp 1 „Baczność”:
dwie trójkątne białe tablice (trójkąty równoboczne) z czarnym obramowaniem i symbolem
pojazdu drogowego, zwrócone wierzchołkami ku górze, umieszczone bezpośrednio jedna
pod drugą (rys. 171a); wskaźnik W 6b ustawia się przed przejazdami kolejowo-drogowymi
lub przejściami w sposób określony w przepisach o warunkach technicznych, jakim powinny
odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych i bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie;
6c)
wskaźnik W 7 „Wskaźnik robót torowych” oznacza, że należy podać sygnał Rp 1 „Baczność”
ze względu na prowadzone roboty torowe: przenośna trójkątna biała tablica (trójkąt
równoboczny) z czarnym obramowaniem i czarną literą „R”, zwrócona wierzchołkiem ku
górze (rys. 172):
a)
wskaźnik stosuje się tam, gdzie maszynista powinien podać sygnał Rp 1 „Baczność” ze
względu na bezpieczeństwo ludzi pracujących na torze,
b)
wskaźnik ustawia się z obu stron przed miejscem prowadzenia robót na torze, w odległości
od 300 do 500 m od miejsca prowadzenia robót, w zależności od warunków miejscowych;