Rozporządzenie Ministra Finansówz dnia 24 grudnia 2019 r.w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone 1)Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2265).

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 10b ust. 2 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników   (Dz. U. z 2019 r. poz. 63, 730, 1018 i 1495) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

sposób przesyłania zgłoszeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej;

2)

rodzaje podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone poszczególne typy zgłoszeń.

§ 2.

Zgłoszenia mogą być przesyłane:

1)

za pomocą oprogramowania interfejsowego dostępnego na stronie, której adres jest podany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw finansów publicznych prowadzonej przez urząd obsługujący tego ministra, albo

2)

przez portal podatkowy.

§ 3.

Struktura logiczna urzędowego poświadczenia odbioru zgłoszenia jest udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw finansów publicznych prowadzonej przez urząd obsługujący tego ministra.

§ 4.

Zgłoszenia mogą być opatrywane:

1)

kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo

2)

podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, jeżeli są przesyłane przez portal podatkowy.

§ 5.

Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 1, mogą być opatrywane wszystkie rodzaje zgłoszeń.

§ 6.

Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 2, mogą być opatrywane zgłoszenia aktualizacyjne osoby fizycznej będącej:

1)

podatnikiem (ZAP-3);

2)

podatnikiem lub płatnikiem (NIP-7).
1)
Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2265).
2)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2013 r. w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz. U. poz. 753), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (Dz. U. poz. 2244).