rodzaje dokumentów mających znaczenie dla kontroli celno-skarbowej w zakresie produkcji
automatów do gier hazardowych i obrotu tymi automatami, zwanej dalej „kontrolą”;
2)
szczegółowy sposób i tryb kontroli;
3)
tryb przekazywania i zakres zgłoszeń i informacji.
§ 2.
Dokumentami mającymi znaczenie dla kontroli są:
1)
dokumenty pozwalające na identyfikację:
a)
podmiotu prowadzącego działalność w zakresie produkcji automatów do gier hazardowych,
zwanych dalej „automatami”, lub obrotu automatami,
b)
rodzaju prowadzonej działalności,
c)
miejsca prowadzenia działalności w zakresie produkcji automatów lub obrotu automatami,
d)
automatów, w tym:
-
nazwy, rodzaju i numeru fabrycznego automatu,
-
nazwy i kraju producenta automatu,
-
nazwy i wersji programu gry, o ile został zainstalowany w automacie,
-
daty produkcji automatu, jego wprowadzenia do miejsca magazynowania automatów, zwanego
dalej „magazynem”, lub wyprowadzenia z magazynu,
e)
podmiotów uczestniczących w obrocie automatami oraz dokumenty potwierdzające ten obrót,
f)
podmiotów dokonujących przewozu automatów, a także rodzaju i danych środka przewozowego
oraz przewożonych automatów,
g)
podmiotów wycofujących z eksploatacji automaty - w przypadku wprowadzenia automatów
wycofanych z eksploatacji do magazynu, wyprowadzenia automatów wycofanych z eksploatacji
z magazynu oraz ich kradzieży lub zniszczenia;
2)
dokumenty potwierdzające:
a)
wykonanie przez podmiot prowadzący działalność w zakresie produkcji automatów lub
obrotu automatami obowiązków związanych z prowadzeniem tej działalności wynikających
z ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych
(Dz. U. z 2018 r. poz. 165, 650, 723, 1629 i 2354) oraz ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej, zwanej dalej „ustawą o Krajowej Administracji Skarbowej”,
b)
realizację procesu produkcyjnego automatów,
c)
zniszczenie lub kradzież automatów,
d)
wewnętrzne regulacje stosowane przez podmioty prowadzące działalność w zakresie produkcji
automatów lub obrotu automatami, które dotyczą tej działalności.
§ 3.
Kontrola polega na:
1)
bezpośrednim uczestniczeniu kontrolującego w czynnościach związanych z działalnością
objętą kontrolą;
2)
kontroli dokumentacji i dokumentów, które są związane z działalnością objętą kontrolą,
oraz kontroli automatów;
3)
porównaniu stanu rzeczywistego automatów ze stanem ewidencyjnym.
§ 4.
Podmiot prowadzący działalność w zakresie produkcji automatów lub obrotu automatami
sporządza miesięczną informację o liczbie:
1)
wyprodukowanych automatów i magazynowanych automatów w danym magazynie,
2)
automatów wprowadzonych do magazynu i automatów wyprowadzonych z magazynu,
3)
transakcji nabycia wewnątrzwspólnotowego lub importu automatów - w przypadku automatów
przywiezionych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
4)
transakcji dostawy wewnątrzwspólnotowej lub eksportu automatów - w przypadku automatów
wywiezionych z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
5)
automatów nabytych od poszczególnych dostawców lub dostarczonych do poszczególnych
odbiorców wraz z podaniem danych identyfikacyjnych tych podmiotów:
a)
w przypadku osób fizycznych - imienia i nazwiska, adresu zamieszkania oraz numeru
dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby,
b)
w przypadku osób prawnych - nazwy podmiotu, adresu siedziby oraz numeru z właściwego
rejestru handlowego
- odrębnie dla zakładów produkcyjnych lub magazynów znajdujących się we właściwości
miejscowej naczelnika urzędu celno-skarbowego właściwego ze względu na ich lokalizację;
informację tę przesyła się właściwemu naczelnikowi urzędu celno-skarbowego w terminie
10 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy informacja.
§ 5.
1.
W przypadku zawieszenia lub wznowienia działalności w zakresie produkcji automatów
lub obrotu automatami podmiot prowadzący tę działalność sporządza, odrębnie dla każdego
zakładu produkcyjnego lub magazynu, informację, o której mowa w art. 74 ust. 3a pkt 7 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, dotyczącą liczby magazynowanych automatów wraz z ich oznaczeniem.
2.
Informację, o której mowa w ust. 1, przesyła się w terminie 3 dni przed planowaną
datą zawieszenia lub wznowienia działalności w zakresie produkcji automatów lub obrotu
automatami. Informacja zawiera dane aktualne na dzień jej przesłania. Do informacji
załącza się kopię ewidencji, o której mowa w art. 15j ust. 5 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, a w przypadku ewidencji prowadzonej w postaci elektronicznej - wydruki danych z
tej ewidencji albo zapis danych z ewidencji na informatycznym nośniku danych.
§ 6.
1.
W zgłoszeniu, o którym mowa w art. 74 ust. 3a pkt 8 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, podaje się dodatkowo miejsce lokalizacji zakładu produkcyjnego lub magazynu, w którym
są magazynowane automaty, datę i opis zdarzenia, opis skutków zdarzenia oraz jego
wpływ na stan pomieszczeń służących do działalności w zakresie produkcji automatów
lub obrotu automatami, a w przypadku gdy stan tych pomieszczeń ma wpływ na stan automatów
- również oznaczenie automatów.
2.
Zgłoszenie, o którym mowa w art. 74 ust. 3a pkt 8 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, przesyła się naczelnikowi urzędu celno-skarbowego właściwemu miejscowo ze względu
na lokalizację zakładu produkcyjnego lub magazynu, nie później niż 7 dni od daty zaistnienia
zdarzenia.
§ 7.
1.
W zgłoszeniu, o którym mowa w art. 74 ust. 3a pkt 10 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, podaje się dodatkowo miejsce lokalizacji zakładu produkcyjnego lub magazynu, w którym
był magazynowany automat, oznaczenie automatu, datę zniszczenia lub kradzieży oraz
określenie zdarzenia (zniszczenie lub kradzież).
2.
Zgłoszenie, o którym mowa w art. 74 ust. 3a pkt 10 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, przesyła się naczelnikowi urzędu celno-skarbowego właściwemu miejscowo ze względu
na lokalizację zakładu produkcyjnego lub magazynu, w którym był magazynowany automat,
nie później niż 3 dni od daty zniszczenia lub kradzieży automatu.
§ 8.
1.
W informacji o wprowadzeniu automatu do magazynu podaje się dodatkowo miejsce lokalizacji
magazynu, do którego ma zostać wprowadzony automat, datę planowanego wprowadzenia
automatu do magazynu oraz oznaczenie automatu.
2.
Informację, o której mowa w ust. 1, przesyła się naczelnikowi urzędu celno-skarbowego
właściwemu miejscowo ze względu na lokalizację magazynu, nie później niż 7 dni przed
planowanym wprowadzeniem automatu do magazynu.
§ 9.
1.
W informacji o wyprowadzeniu automatu z magazynu podaje się dodatkowo miejsce lokalizacji
magazynu, z którego ma zostać wyprowadzony automat, datę planowanego wyprowadzenia
automatu z magazynu, oznaczenie automatu oraz wskazanie odbiorcy automatu i miejsca
jego dostarczenia - w przypadku przemieszczenia automatu na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
2.
Informację, o której mowa w ust. 1, przesyła się naczelnikowi urzędu celno-skarbowego
właściwemu miejscowo ze względu na lokalizację magazynu, nie później niż 7 dni przed
planowanym wyprowadzeniem automatu z magazynu.
§ 10.
Wzgłoszeniach, o których mowa w art. 74 ust. 3a pkt 8 i 10 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, oraz w informacjach, o których mowa w art. 74 ust. 3a pkt 7 i 9 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, podaje się nazwę podmiotu prowadzącego działalność w zakresie produkcji automatów
lub obrotu automatami, adres siedziby, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, numer identyfikacji
podatkowej (NIP) oraz adres poczty elektronicznej.
§ 11.
1.
Ozmianie danych zawartych w zgłoszeniach, o których mowa w art. 74 ust. 3a pkt 8 i 10 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, oraz w informacjach, o których mowa w art. 74 ust. 3a pkt 7 i 9 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, powiadamia się właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego w terminie 7 dni, licząc
od dnia, w którym nastąpiła zmiana.
2.
W przypadku zmiany danych zawartych w informacji, o której mowa w § 5 ust. 1, sporządza
się oraz przesyła na dzień zawieszenia lub wznowienia działalności w zakresie produkcji
automatów lub obrotu automatami aktualną informację dotyczącą liczby magazynowanych
automatów na ten dzień wraz z ich oznaczeniem. Przepis § 5 ust. 2 zdanie drugie stosuje
się odpowiednio.
§ 12.
1.
W przypadku wykorzystania magazynu do przechowywania automatów wycofanych z eksploatacji
przez podmioty, o których mowa w art. 15j ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, podmiot prowadzący działalność w zakresie produkcji automatów lub obrotu automatami
przesyła naczelnikowi urzędu celno-skarbowego właściwemu miejscowo ze względu na lokalizację
magazynu miesięczną informację o automatach wycofanych z eksploatacji i wprowadzonych
do magazynu lub wyprowadzonych z magazynu oraz ich zniszczeniu lub kradzieży, w terminie
10 dni od daty zakończenia miesiąca, którego dotyczy informacja.
2.
Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera oznaczenie podmiotu, który wycofał automat
z eksploatacji oraz oznaczenie automatu.
3.
Przepisy § 5-11 stosuje się odpowiednio.
§ 13.
Na żądanie naczelnika urzędu celno-skarbowego właściwego miejscowo ze względu na lokalizację
zakładu produkcyjnego lub magazynu, podmiot prowadzący działalność w zakresie produkcji
automatów lub obrotu automatami udziela informacji dotyczących czynności podlegających
kontroli, w zakresie określonym w żądaniu, w terminie 3 dni od daty doręczenia żądania.
§ 14.
Zgłoszenia i informacje oraz załączniki do nich mogą być przesyłane w postaci elektronicznej.
§ 15.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 2 stycznia 2019 r.
1)
Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie
§ 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r.
w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 92).
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r.
poz. 650, 723, 1000, 1039, 1499, 1544, 1577, 1654, 2193, 2245 i 2354.