|
I
|
Szczegółowe kryteria związane z wykorzystaniem w utworze audiowizualnym dorobku kulturowego
|
Liczba punktów
|
|
1
|
Fabuła lub główny temat utworu audiowizualnego dotyczy polskiej lub europejskiej kultury,
religii, historii, mitologii lub narracyjnie spójnej interpretacji przeszłości lub
przyszłości
|
2
|
|
2
|
Utwór audiowizualny dotyczy osoby lub postaci należącej do polskiej lub europejskiej
kultury, historii lub społeczeństwa lub zakłada udział współczesnego polskiego lub
europejskiego twórcy lub artysty, którego wkład w powstanie filmu jest istotny
|
2
|
|
3
|
Utwór audiowizualny nawiązuje do ważnych wartości kulturowych (np. praw człowieka,
tolerancji, równości, ekologii) lub eksponuje polski lub europejski potencjał twórczy,
lub polską lub europejską kreatywność lub innowacyjność
|
2
|
|
4
|
Fabuła lub główny temat utworu audiowizualnego oparte są na polskiej lub europejskiej
twórczości literackiej lub na innych polskich lub europejskich dziełach kultury (np.
w obszarze sztuk pięknych, muzyki, filmu, architektury, gier wideo)
|
2
|
|
5
|
W utworze audiowizualnym wykorzystuje się polskie lokalizacje, obiekty architektoniczne
lub krajobrazy lub motywy charakterystyczne dla polskiej kultury i architektury (landmarki)
albo ich odpowiedniki w postaci modeli obiektów użytych w animacji
|
2
|
|
6
|
Utwór audiowizualny jest produkowany z zastosowaniem elementów innowacyjnych lub kulturotwórczych
w obszarze technologii, narracji, stylu artystycznego, opracowanych lub realizowanych
w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub państwie członkowskim Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym
|
2
|
|
7
|
Ostateczna wersja utworu audiowizualnego jest wyprodukowana w języku polskim lub innym
języku państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym
|
2
|
|
|
Razem I
|
14
|
|
II
|
Szczegółowe kryteria związane z realizacją utworu audiowizualnego na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
|
|
|
1
|
Procent dni zdjęciowych lub dni procesów powstawania animacji, lub dni postprodukcji
odbywających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
|
|
|
|
-
przynajmniej 10%
|
2
|
|
-
przynajmniej 30%
|
3
|
|
-
przynajmniej 50%
|
4
|
|
2
|
Liczba dni zdjęciowych lub dni procesów powstawania animacji, lub dni postprodukcji
odbywających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
|
|
|
|
-
przynajmniej 10
|
1
|
|
-
przynajmniej 20
|
3
|
|
-
przynajmniej 30
|
5
|
|
3
|
Wykorzystanie infrastruktury zlokalizowanej w Polsce:
|
|
|
|
-
do realizacji zdjęć lub animacji
|
1
|
|
-
do realizacji usług postprodukcyjnych
|
1
|
|
4
|
Wykonanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej efektów specjalnych
|
1
|
|
5
|
Nagranie muzyki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
|
1
|
|
6
|
Montaż dźwięku i zgranie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
|
1
|
|
7
|
Postprodukcja obrazu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
|
|
|
|
-
przynajmniej 10% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
|
1
|
|
-
przynajmniej 30% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
|
2
|
|
-
przynajmniej 50% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
|
3
|
|
|
Razem II
|
17
|
|
III
|
Szczegółowe kryteria związane z udziałem w produkcji audiowizualnej pracowników, współpracowników
lub podmiotów wykonujących usługi na rzecz produkcji audiowizualnej
|
|
|
|
Osoby realizujące film są:
|
|
|
1)
obywatelami polskimi lub
|
|
2)
obywatelami innych państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym, lub
|
|
3)
obywatelami innych państw, którzy zdobyli regulaminową nagrodę przynajmniej na jednym
międzynarodowym festiwalu filmowym akredytowanym przez Międzynarodową Federację Stowarzyszeń
Producentów Filmów (FIAPF) w ciągu ostatnich 10 lat lub nagrodę równoważną:
|
|
1
|
Reżyser
|
1
|
|
2
|
Scenarzysta
|
1
|
|
3
|
Operator obrazu
|
1
|
|
4
|
Główny animator
|
1
|
|
5
|
Kompozytor muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
|
1
|
|
6
|
Aktor lub aktorka w rolach pierwszoplanowych lub przynajmniej 2 aktorów drugoplanowych
albo w przypadku animacji - aktor podkładający głos w roli pierwszoplanowej lub główny
lektor lub dwóch aktorów podkładających głos w rolach drugoplanowych lub lektorów
(dubbing)
|
1
|
|
7
|
Przynajmniej 50% obsady aktorskiej (role mówione) albo w przypadku animacji przynajmniej
50% obsady aktorów podkładających głos lub głos lektorów
|
1
|
|
8
|
Udział twórców lub profesjonalistów:
|
3
|
|
|
-
przynajmniej 4 twórców lub profesjonalistów spośród następujących zawodów:
|
|
a)
montażysta,
|
|
b)
scenograf,
|
|
c)
kostiumograf,
|
|
d)
charakteryzator,
|
|
e)
producent wykonawczy,
|
|
f)
producent postprodukcji lub koordynator efektów specjalnych VFX,
|
|
g)
operator dźwięku,
|
|
h)
reżyser dźwięku,
|
|
i)
animator (inny niż główny animator),
|
|
j)
autor storyboardu,
|
|
k)
autor opracowania plastycznego animacji,
|
|
l)
twórca layoutów animacji
|
|
-
przynajmniej 3 twórców lub profesjonalistów spośród następujących zawodów:
|
2
|
|
a)
montażysta,
|
|
b)
scenograf,
|
|
c)
kostiumograf,
|
|
d)
charakteryzator,
|
|
e)
producent wykonawczy,
|
|
f)
producent postprodukcji lub koordynator efektów specjalnych,
|
|
g)
operator dźwięku,
|
|
h)
reżyser dźwięku,
|
|
i)
animator (inny niż główny animator),
|
|
j)
autor storyboardu,
|
|
k)
autor opracowania plastycznego animacji,
|
|
l)
twórca layoutów animacji
|
|
9
|
Liczba członków ekipy technicznej lub animatorów zaangażowanych do udziału w zdjęciach
lub procesach powstawania animacji lub usług postprodukcyjnych realizowanych w Polsce
będących obywatelami polskimi lub obywatelami innych państw członkowskich Unii Europejskiej
lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron
umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w relacji do całkowitej liczby członków
ekipy technicznej lub animatorów zaangażowanych do udziału w zdjęciach lub procesach
powstawania animacji lub usług postprodukcyjnych realizowanych w Polsce:
|
|
|
|
-
przynajmniej 50%
|
3
|
|
-
przynajmniej 40%
|
2
|
|
-
przynajmniej 30%
|
1
|
|
|
Razem III
|
13
|
|
|
RAZEM części (I+II+III)
|
44
|