1.
Podmiot objęty systemem gwarantowania, wobec którego nastąpiło spełnienie warunku
gwarancji, a w przypadku ogłoszenia jego upadłości, syndyk masy upadłości tego podmiotu,
po otrzymaniu:
1)
żądania wstrzymania transakcji lub blokady rachunku deponenta, wydanego przez Generalnego
Inspektora Informacji Finansowej na zasadach określonych w przepisach o przeciwdziałaniu
praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
2)
żądania blokady rachunku lub przedłużenia terminu blokady rachunku podmiotu kwalifikowanego,
o którym mowa odpowiednio w art. 119zv § 3 pkt 1 lub art. 119zw § 3 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. -
Ordynacja podatkowa,
3)
postanowienia o wstrzymaniu transakcji lub blokadzie rachunku deponenta, wydanego
przez prokuratora w związku z postępowaniem karnym, na zasadach określonych w przepisach
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
4)
informacji o wystąpieniu innych okoliczności mających wpływ na zawieszenie wypłaty
środków gwarantowanych, takich jak przedłużenie, zmiana zakresu lub uchylenie blokady
rachunku albo wstrzymania transakcji, w tym w związku z postępowaniem karnym
- zawiadamia o tym Fundusz niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 1 dnia
roboczego od dnia otrzymania tego żądania, postanowienia lub informacji o wystąpieniu
okoliczności, o których mowa w pkt 4.
2.
Zawiadomienie jest dokonywane w sposób umożliwiający potwierdzenie jego odbioru.