1.
Rada Centrum, zwana dalej „Radą”, działa na posiedzeniach.
2.
Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz na pół roku.
3.
Posiedzenie Rady zwołuje Przewodniczący Rady.
4.
Porządek obrad Rady ustala Przewodniczący Rady, biorąc pod uwagę wnioski członków
Rady.
5.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje wyznaczony przez
niego członek Rady.
6.
Zawiadomienie o posiedzeniu Rady wraz z informacją o jego miejscu, terminie i proponowanym
porządku obrad, a także materiałami przeznaczonymi do rozpatrzenia są wysyłane członkom
Rady pocztą elektroniczną na wskazane przez nich adresy co najmniej na 7 dni przed
terminem posiedzenia.
7.
Posiedzenie Rady może odbywać się przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej,
jeżeli zapewniają one komunikację w czasie rzeczywistym umożliwiającą wszystkim uczestnikom
posiedzenia, przebywającym w miejscu innym niż miejsce posiedzenia, wypowiadanie się
w toku obrad i głosowanie. Przyjmuje się, że posiedzenie Rady odbywa się w miejscu,
w którym przebywa Przewodniczący Rady albo członek Rady, o którym mowa w ust. 5.
8.
Rada podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, w obecności
co najmniej połowy liczby członków. Przewodniczący Rady może z własnej inicjatywy
lub na wniosek członka Rady zarządzić tajność głosowania.
9.
W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady albo członka
Rady, o którym mowa w ust. 5.
10.
W przypadku, o którym mowa w ust. 7, głosowanie odbywa się drogą elektroniczną za
pośrednictwem systemu teleinformatycznego. W celu zapewnienia zachowania tajności
głosowanie jest weryfikowane przy użyciu indywidualnego kodu dostępu ważnego w czasie
jednego posiedzenia.
11.
Na zaproszenie Przewodniczącego Rady w posiedzeniu Rady mogą uczestniczyć, z głosem
doradczym, Prezes, Wiceprezesi oraz inne osoby, których obecność jest uzasadniona
ze względu na przedmiot posiedzenia.
12.
W uzasadnionym przypadku, związanym w szczególności z koniecznością pilnego zajęcia
stanowiska, Przewodniczący Rady może zdecydować o rozpatrzeniu sprawy i podjęciu uchwały
w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).