1.
Właściciel, zarządca lub użytkownik obiektu budowlanego lub jego części, w którym
prowadzona jest działalność gospodarcza o charakterze rozrywkowym, polegająca na organizowaniu
gier lub zabaw, w trakcie których ich uczestnicy uwalniają się z zamkniętej przestrzeni
lub w inny sposób ograniczona jest możliwość przemieszczania się tych uczestników,
wskutek czego ograniczona jest możliwość ich ewakuacji, powinien przed rozpoczęciem
takiej działalności oraz co najmniej raz na 2 lata przeprowadzać praktyczne sprawdzenie
organizacji ewakuacji ludzi w miejsce bezpieczne, na zewnątrz obiektu budowlanego
lub do sąsiedniej strefy pożarowej, a także sprawdzenie spełniania wymagań ochrony
przeciwpożarowej. Wymagania te stosuje się także w przypadku działalności gospodarczej
o podobnym przedmiocie, bez względu na nazwę, jaką dany przedsiębiorca się posługuje.
2.
Sprawdzenia, o których mowa w ust. 1, dokonywane są z udziałem rzeczoznawcy do spraw
zabezpieczeń przeciwpożarowych, o którym mowa w rozdziale 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej, lub osoby, o której mowa w art. 4 ust. 2a tej ustawy.
3.
Właściciel, zarządca lub użytkownik obiektu budowlanego lub jego części powiadamia
właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej
o terminie przeprowadzenia czynności, o których mowa w ust. 1, nie później niż na
7 dni przed ich przeprowadzeniem.
4.
Ze sprawdzeń, o których mowa w ust. 1, osoby wymienione w ust. 2 sporządzają protokół
zawierający ocenę organizacji ewakuacji ludzi oraz spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej.
5.
Właściciel, zarządca lub użytkownik obiektu budowlanego lub jego części składa protokół,
o którym mowa w ust. 4, do właściwej komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży
Pożarnej w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia praktycznego sprawdzenia organizacji
ewakuacji ludzi w miejsce bezpieczne oraz spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej.