Tabela 1.
Opłata za czynności inspekcyjne
|
|
|
|
|
|
Pkt
|
Zakres inspekcji technicznej
|
Wysokość opłaty w polskich złotych
|
|
1
|
2
|
3
|
|
1
|
budowa: a) statku i jego kadłuba, w szczególności ich wytrzymałości i stateczności, b) maszynowni, kotłowni i zasobników paliwa
|
1200
|
|
2
|
prześwit bezpieczny, wolna burta, w tym minimalna wolna burta, oraz znaki i podziałki
zanurzenia
|
300
|
|
3
|
właściwości manewrowe
|
900
|
|
4
|
urządzenia sterowe
|
600
|
|
5
|
sterówka z wyłączeniem urządzeń, o których mowa w pkt 15-17
|
400
|
|
6
|
budowa maszyn
|
900
|
|
7
|
emisja zanieczyszczeń gazowych i pyłowych z silników spalinowych
|
500
|
|
8
|
urządzenia i instalacje elektryczne
|
600
|
|
9
|
wyposażenie
|
500
|
|
10
|
spełnianie wymagań technicznych w zakresie bezpieczeństwa w miejscu pracy
|
300
|
|
11
|
pomieszczenia dla załogi
|
300
|
|
12
|
urządzenia grzewcze, do gotowania i chłodzenia zasilane paliwem
|
300
|
|
13
|
instalacje gazu płynnego dla celów gospodarczych
|
300
|
|
14
|
pokładowe oczyszczalnie ścieków
|
300
|
|
15
|
radarowy sprzęt nawigacyjny i wskaźniki skrętu
|
300
|
|
16
|
sprzęt Automatycznego Systemu Identyfikacji Statków (AIS) śródlądowego
|
300
|
|
17
|
tachografy
|
300
|
|
|
|
|
|
|
Tabela 2.
Wskaźniki korygujące opłatę za czynności inspekcyjne
Opłatę należną za czynność inspekcyjną według tabeli nr 1, z wyłączeniem opłat za
czynności inspekcyjne, o których mowa w tabeli nr 1 pkt 15-17, należy pomnożyć przez
odpowiedni wskaźnik korygujący, ustalony dla rodzaju statku oraz rejonu pływania.
Jeżeli obliczona w ten sposób opłata za daną czynność inspekcyjną jest większa niż
2000 zł - opłata należna za daną czynność wynosi 2000 zł.
|
|
|
|
|
|
Pkt
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
|
Wszystkie statki
|
|
1
|
dopuszczone do żeglugi w rejonie 1
|
1,20
|
|
2
|
dopuszczone do żeglugi w rejonie 2
|
1,10
|
|
3
|
dopuszczone do żeglugi w rejonie 3 i 4
|
1,00
|
|
Statki towarowe bez własnego napędu mechanicznego
|
|
1
|
barki do 500 t
|
0,50
|
|
2
|
barki powyżej 500 t do 1500 t
|
0,75
|
|
3
|
barki powyżej 1500 t
|
1,00
|
|
Statki towarowe z własnym napędem mechanicznym
|
|
4
|
barki motorowe do 500 t
|
0,75
|
|
5
|
barki motorowe powyżej 500 t do 1500 t
|
1,00
|
|
6
|
barki motorowe powyżej 1500 t
|
1,15
|
|
7
|
zbiornikowce z napędem do 500 t
|
1,20
|
|
8
|
zbiornikowce z napędem powyżej 500 t do 1500 t
|
1,25
|
|
9
|
zbiornikowce z napędem powyżej 1500 t
|
1,30
|
|
Holowniki pchacze i lodołamacze
|
|
10
|
o łącznej mocy maszyn do 250 kW
|
0,75
|
|
11
|
o łącznej mocy maszyn powyżej 250 kW do 500 kW
|
1,00
|
|
12
|
o łącznej mocy maszyn powyżej 500 kW do 1500 kW
|
1,25
|
|
13
|
o łącznej mocy maszyn powyżej 1500 kW
|
1,50
|
|
Inne statki motorowe i żaglowe oraz łodzie robocze bez napędu mechanicznego
|
|
14
|
o wyporności do 60 m3
|
0,50
|
|
15
|
o wyporności powyżej 60 m3
|
0,80
|
|
16
|
statek do połowu ryb o wyporności do 60 m3 z własnym napędem
|
0,75
|
|
17
|
statek do połowu ryb o wyporności powyżej 60 m z własnym napędem
|
1,00
|
|
Promy motorowe
|
|
18
|
o nośności do 75 pasażerów
|
1,00
|
|
19
|
o nośności od 76 do 400 pasażerów
|
1,25
|
|
20
|
o nośności powyżej 400 pasażerów
|
1,50
|
|
Statki pasażerskie
|
|
21
|
statek wycieczkowy o nośności do 75 pasażerów
|
1,00
|
|
22
|
statek wycieczkowy o nośności od 76 do 400 pasażerów
|
1,25
|
|
23
|
statek wycieczkowy o nośności powyżej 400 pasażerów
|
1,50
|
|
24
|
statek kabinowy z miejscami sypialnymi o nośności do 75 pasażerów
|
1,25
|
|
25
|
statek kabinowy z miejscami sypialnymi o nośności od 76 do 400 pasażerów
|
1,50
|
|
26
|
statek kabinowy z miejscami sypialnymi o nośności powyżej 400 pasażerów
|
1,60
|
|
|
|
|
|
|