1)
przygotowywanie i publikowanie materiałów promocyjnych oraz organizowanie stoisk narodowych
na targach turystycznych, wystaw, pokazów, kongresów i seminariów, jak również upowszechnianie
wiedzy o Polsce jako kraju atrakcyjnym turystycznie, w szczególności za pośrednictwem
Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej, o których mowa w § 16;
2)
przeprowadzanie analiz statystycznych i marketingowych, ekspertyz i studiów prognostycznych
z zakresu turystyki;
3)
inicjowanie oraz wspieranie organizacyjne działań podejmowanych przez właściwe organy
administracji rządowej i państwowe jednostki organizacyjne, jednostki samorządu terytorialnego
oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców z dziedziny turystyki na rzecz rozwoju
i modernizacji infrastruktury turystycznej pod kątem podniesienia jakości usług turystycznych,
rozwoju produktów turystycznych oraz ich promocji;
4)
zapewnienie funkcjonowania i rozwijania polskiego systemu informacji turystycznej
w kraju i na świecie oraz wspomaganie prac nad utworzeniem i rozwojem systemu rezerwacji
usług turystycznych;
5)
wyrażanie opinii w przedmiocie strategicznych z punktu widzenia interesów Polski planów
przygotowywanych przez ministra właściwego do spraw turystyki, jednostki samorządu
terytorialnego oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców z dziedziny turystyki;
6)
inicjowanie i opiniowanie planów oraz wieloletnich programów promocji, rozwoju i modernizacji
infrastruktury turystycznej, zwłaszcza pod kątem podniesienia jakości usług turystycznych
i rozwoju produktów turystycznych;
7)
współdziałanie z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi.