1)
Obecnie działem administracji rządowej - transport kieruje Minister Infrastruktury,
na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 stycznia
2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U.
poz. 101 i 176).
2)
Niniejsze rozporządzenie zostało notyfikowane Komisji Europejskiej w dniu 6 września
2012 r. pod numerem 2012/0522/PL zgodnie z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych (Dz. U. poz. 2039 oraz z 2004 r. poz. 597), które wdraża dyrektywę
98/34/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającą procedurę
udzielania informacji w dziedzinie norm i przepisów technicznych oraz zasad dotyczących
usług społeczeństwa informacyjnego (Dz. Urz. WE L 204 z 21.07.1998, str. 37, z późn.
zm. - Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 20, str. 337).
3)
W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa
z dnia 25 kwietnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia
rejestru oraz sposobu oznakowania pojazdów kolejowych (Dz. U. poz. 925), które weszło
w życie z dniem 11 czerwca 2017 r.
4)
Uchylona z dniem 1 stycznia 2014 r. przez art. 4 decyzji Komisji 2012/757/UE z dnia
14 listopada 2012 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie
podsystemu „Ruch kolejowy” systemu kolei w Unii Europejskiej i zmieniającej decyzję
2007/756/WE (Dz. Urz. UE L 345 z 15.12.2012, str. 1, z późn. zm.).
5)
Utraciła moc z dniem 1 stycznia 2014 r. na podstawie art. 11 rozporządzenia Komisji
(UE) nr 321/2013 z dnia 13 marca 2013 r. dotyczącego technicznej specyfikacji interoperacyjności
odnoszącej się do podsystemu „Tabor - wagony towarowe” systemu kolei w Unii Europejskiej
i uchylającego decyzję 2006/861/WE (Dz. Urz. UE L 104 z 12.04.2013, str. 1, z późn.
zm.).
6)
Utraciła moc z dniem 1 stycznia 2015 r. na podstawie art. 11 ust. 1 rozporządzenia
Komisji (UE) nr 1302/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznej specyfikacji
interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „Tabor - lokomotywy i tabor pasażerski”
systemu kolei w Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 356 z 12.12.2014, str. 228, z późn.
zm.).
7)
Utraciła moc z dniem 1 stycznia 2015 r. na podstawie art. 11 rozporządzenia Komisji
(UE) nr 1300/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznych specyfikacji
interoperacyjności odnoszących się do dostępności systemu kolei Unii dla osób niepełnosprawnych
i osób o ograniczonej możliwości poruszania się (Dz. Urz. UE L 356 z 12.12.2014, str.
110).
8)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r.
poz. 2244 i 2322 oraz z 2019 r. poz. 53, 60, 730, 752 i 870.
9)
W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 3.
10)
Wykaz oznaczeń literowych charakterystyki technicznej wagonów towarowych i przyporządkowanych
im kodów cyfrowych (cyfry 5-8 numeru EVN) publikowany jest pod nazwą „Annex P.9” na
stronie internetowej Europejskiej Agencji Kolejowej (www.era.europa.eu) w pierwszą
środę każdego miesiąca.
11)
W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 3.
12)
Wprowadzenie do wyliczenia w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a tiret pierwsze
rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 3.
13)
W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a tiret drugie rozporządzenia, o którym
mowa w odnośniku 3.
14)
W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku
3.
15)
W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku
3.
16)
Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 14 lutego 2013 r.