1)
gromadzenie danych dotyczących zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych, punktów
aptecznych, aptek szpitalnych, zakładowych i działów farmacji szpitalnej;
2)
możliwość złożenia wniosku o wydanie lub zmianę zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej,
punktu aptecznego, apteki szpitalnej, zakładowej lub działu farmacji szpitalnej w
formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą właściwego organu
administracji publicznej, przy użyciu formularza elektronicznego umieszczonego na
stronie internetowej stanowiącej interfejs użytkownika systemu, a także doręczania
wnioskodawcy dokumentów elektronicznych wytworzonych przez wojewódzkiego inspektora
farmaceutycznego, zwanego dalej „organem”, w rezultacie złożonego wniosku;
3)
tworzenie i modyfikowanie projektów decyzji administracyjnych dotyczących wydawania
lub zmiany zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych, punktów aptecznych, aptek
szpitalnych, zakładowych lub działów farmacji szpitalnej, a po zaakceptowaniu treści
opatrywanie ich przez organ kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym
albo podpisem zaufanym, tworzenie i modyfikowanie projektów innych dokumentów, a po
zaakceptowaniu treści opatrywanie ich przez organ kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem osobistym albo podpisem zaufanym, oraz przechowywanie w systemie dokumentów
w postaci elektronicznej przesłanych przez podmiot wnioskujący o wydanie zezwolenia,
dla którego wydane zostało zezwolenie, a także dokumentów w postaci elektronicznej
wydanych przez organ;
4)
automatyczne uzupełnianie danych w systemie, przez wykorzystanie danych zawartych
w zezwoleniu na prowadzenie apteki ogólnodostępnej, punktu aptecznego, apteki szpitalnej,
zakładowej lub działu farmacji szpitalnej, a także w powiązanym wniosku, jeżeli wydanie
zezwolenia nastąpiło z wykorzystaniem możliwości, o której mowa w pkt 2, a w przypadku
gdy wydanie zezwolenia nastąpiło poza systemem, umożliwienie ręcznego wprowadzenia
danych do systemu;
5)
powszechny dostęp do systemu w zakresie danych zawartych w zezwoleniu na prowadzenie
apteki ogólnodostępnej, punktu aptecznego, apteki szpitalnej, zakładowej lub działu
farmacji szpitalnej za pośrednictwem odrębnej strony internetowej umożliwiającej prezentację
oraz wyszukiwanie danych;
6)
dostęp do historii zmian dotyczących wprowadzenia, usunięcia lub modyfikacji danych
w systemie dla upoważnionych pracowników właściwych wojewódzkich inspektoratów farmaceutycznych;
7)
generowanie statystyk i raportów dotyczących danych zawartych w systemie.