Rozporządzenie określa, związane ze sprawowanym przez Państwową Komisję Wyborczą nadzorem
nad prowadzeniem i aktualizowaniem stałego rejestru wyborców, o którym mowa w
art. 18 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy
(Dz. U. z 2019 r. poz. 684 i 1504 oraz z 2020 r. poz. 568), zwanego dalej „rejestrem wyborców”, oraz sporządzaniem spisów wyborców, o których
mowa w
art. 26 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, zwanych dalej „spisami wyborców”:
1)
obowiązki organów prowadzących sprawy ewidencji ludności, w zakresie:
a)
trybu udostępniania do kontroli niezbędnych dokumentów i informacji dotyczących osób
objętych rejestrem wyborców i spisami wyborców,
b)
trybu udostępniania dokumentów i informacji z ewidencji ludności stanowiących podstawę
aktualizacji rejestru wyborców,
c)
wykonywania wniosków wynikających z kontroli prowadzonej na zlecenie Państwowej Komisji
Wyborczej,
d)
przekazywania informacji o liczbie mieszkańców ujętych w ewidencji ludności i liczbie
wyborców wpisanych do rejestru wyborców i spisów wyborców,
2)
zasady i formy współdziałania organów administracji rządowej z Krajowym Biurem Wyborczym
w zakresie zapewnienia prawidłowości prowadzenia i aktualizowania rejestru wyborców
oraz sporządzania spisów wyborców