Do obowiązków organu lub służby korzystających bezpośrednio z aplikacji WWW SIS oraz
użytkownika instytucjonalnego w zakresie sposobu dokonywania wpisów danych SIS należy:
1)
sprawdzenie przed dokonaniem wpisu, czy dana osoba lub przedmiot już figuruje w SIS,
oraz, w przypadku pozytywnego wyniku sprawdzenia, przeprowadzenie niezbędnych konsultacji
zgodnie z zasadami określonymi w podręczniku SIRENE, mających na celu zapobieżenie
powstaniu niezgodności wpisów wielokrotnych:
a)
za pośrednictwem Biura SIRENE - w przypadku wpisów dokonanych przez inne państwa członkowskie,
b)
bezpośrednio z krajowym organem, który dokonał wpisu, a w przypadku braku możliwości
przeprowadzenia bezpośrednich konsultacji - za pośrednictwem centralnego organu technicznego
KSI;
2)
stosowanie zasad transliteracji i wartości katalogowych, określonych i udostępnionych
przez centralny organ techniczny KSI;
3)
zapewnienie legalności, aktualności i zgodności z celami dokonywanych wpisów;
4)
niezwłoczne dokonywanie aktualizowania i usuwania wpisów.