W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 15 stycznia 2014 r. w sprawie szczegółowego
sposobu wykonywania budżetu państwa
(Dz. U. z 2018 r. poz. 2225 oraz z 2019 r. poz. 2508) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 4:
a)
w ust. 2 część wspólna otrzymuje brzmienie:
„
-
na odpowiedni rachunek dochodów centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa, z
zachowaniem rodzaju wpływów, z zastrzeżeniem ust. 2a, 2b, 2c, 3 i ust. 4 pkt 2, §
13 ust. 2 i 5 oraz § 22.
”
,
b)
po ust. 2b dodaje się ust. 2c w brzmieniu:
„
2c.
Bank prowadzący obsługę bankową rachunków budżetu państwa może na wniosek państwowej
jednostki budżetowej przekazywać, każdego dnia roboczego, środki z rachunku bieżącego
właściwego dla dochodów pobieranych przez tę jednostkę na odpowiedni rachunek dochodów
centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa według stanu środków na tym rachunku
po zakończeniu dnia operacyjnego.
”
;
2)
w § 9 w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„
3)
VAT, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 199 ust. 3 ustawy o finansach publicznych, odrębnie na odpowiednie rachunki, dla których są prowadzone rachunki VAT
”
;
3)
w § 24:
a)
ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„
6.
Jeżeli z powodu awarii Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa lub niedostosowania
konfiguracji systemu nie jest możliwe złożenie:
1)
wniosków o zmianę limitu otwarcia,
2)
wniosków o modyfikację harmonogramu,
3)
zapotrzebowań na środki, o których mowa w § 8 ust. 6 oraz w § 11 ust. 4,
4)
wniosków i decyzji związanych ze zmianami projektów planów finansowych i planów finansowych,
5)
decyzji o blokowaniu planowanych wydatków
- dokumenty te należy przekazać w formie elektronicznej, a w przypadku braku takiej
możliwości - w formie papierowej; po ustaniu powodu awarii lub niedostosowania konfiguracji
systemu dysponenci środków budżetu państwa odzwierciedlają niezwłocznie te dokumenty
w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa.
”
,
b)
po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu:
„
6a.
Dokumenty przekazywane w formie elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym, o których mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne
(Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568 i 695).
”
,
c)
ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„
7.
W przypadku awarii Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa zapotrzebowanie
na środki, o którym mowa w § 5 ust. 1, składa się zgodnie z formularzem zamieszczonym
na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, w formie, o której mowa w ust. 6.
”
.
§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem §
1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2020 r.
1)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2019 r.
poz. 1622, 1649, 2020 i 2473 oraz z 2020 r. poz. 284, 374, 568 i 695.