1.
Kierownik jednostki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę funkcjonariusz lub
jest zatrudniony pracownik, po przeanalizowaniu zakresu zadań, który wynika z karty
opisu stanowiska pracy, podejmuje decyzję:
1)
o pobraniu odcisków linii papilarnych lub wymazu ze śluzówki policzków od funkcjonariusza
lub pracownika;
2)
o dokonaniu weryfikacji zasadności dalszego przetwarzania odcisków linii papilarnych
lub profilu DNA funkcjonariusza lub pracownika;
3)
o poinformowaniu dyrektora CLKP o konieczności usunięcia tych danych.
2.
Na wniosek Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji lub Komendanta Biura Spraw
Wewnętrznych Policji, Komendant Główny Policji może:
1)
polecić kierownikowi jednostki organizacyjnej Policji odstąpienie od pobrania od funkcjonariusza
odcisków linii papilarnych lub wymazu ze śluzówki policzków, a w przypadku gdy odciski
linii papilarnych oraz wymazy ze śluzówki policzków zostały już pobrane, polecić zniszczenie
ich, albo
2)
w terminie 30 dni polecić dyrektorowi CLKP usunięcie i zniszczenie odpowiednio odcisków
linii papilarnych funkcjonariusza ze zbiorów danych daktyloskopijnych oraz profilu
DNA i próbki biologicznej ze zbioru danych DNA, jeżeli zostały do tych zbiorów wprowadzone.