posiadających świadectwo zgodności z przepisami Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie
życia na morzu, 1974, sporządzonej w Londynie dnia 1 listopada 1974 r. (Dz. U. z 1984 r.
poz. 318 i 319, z 1986 r. poz. 177, z 2005 r. poz. 1016, z 2008 r. poz. 1173 oraz
z 2017 r. poz. 142) wraz z Protokołem z 1978 r. dotyczącym Międzynarodowej konwencji
o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974,
sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r.
(Dz. U. z 1984 r. poz. 320 i 321) i z Protokołem z 1988 r. dotyczącym Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia
na morzu, 1974, sporządzonym w Londynie dnia 11 listopada 1988 r.
(Dz. U. z 2008 r. poz. 1173 i 1174), zwanej dalej „konwencją SOLAS”, lub równoważne świadectwo, świadectwo zgodności
z przepisami Międzynarodowej konwencji o liniach ładunkowych, sporządzonej w Londynie
dnia 5 kwietnia 1966 r.
(Dz. U. z 1969 r. poz. 282) wraz z Protokołem z 1988 r. dotyczącym Międzynarodowej konwencji o liniach ładunkowych,
1966, sporządzonym w Londynie dnia 11 listopada 1988 r.
(Dz. U. z 2009 r. poz. 372), zwanej dalej „konwencją o liniach ładunkowych”, lub równoważne świadectwo oraz międzynarodowy
certyfikat o zapobieganiu zanieczyszczaniu olejami (IOPP) potwierdzający zgodność
z przepisami Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez
statki, sporządzonej w Londynie dnia 2 listopada 1973 r., wraz z Protokołem z 1978 r.
dotyczącym tej konwencji, sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r.
(Dz. U. z 1987 r. poz. 101 i 102, z 2016 r. poz. 1979, z 2017 r. poz. 1449 oraz z 2018 r. poz. 1714 i 1970) oraz Protokołem z 1997 r. uzupełniającym Międzynarodową konwencję o zapobieganiu
zanieczyszczaniu morza przez statki, 1973, zmodyfikowanym przynależnym do niej Protokołem
z 1978 r., sporządzonym w Londynie dnia 26 września 1997 r.
(Dz. U. z 2005 r. poz. 1679 i 1680), zwanej dalej „konwencją MARPOL”;