1.
Zabrania się reklamy i promocji gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, gier
na automatach oraz zakładów wzajemnych. Reklama zakładów wzajemnych, na których urządzanie
zostało udzielone zezwolenie, jest dozwolona na zasadach określonych w art. 29b.
2.
Zabrania się informowania o sponsorowaniu z wykorzystaniem nazwy handlowej i znaku
towarowego wykorzystywanego do oferowania gier cylindrycznych, gier w karty, gier
w kości, przyjmowania zakładów wzajemnych oraz gier na automatach.
3.
Dopuszcza się informowanie o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność wyłącznie
w zakresie przyjmowania zakładów wzajemnych albo tę działalność łącznie z inną działalnością
niepodlegającą ograniczeniom w zakresie reklamy, promocji lub informowania o sponsorowaniu
- wyłącznie przez prezentowanie informacji zawierającej nazwę lub innego oznaczenia
indywidualizującego sponsora.
4.
Zakazy określone w ust. 1 i 2 dotyczą osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek
organizacyjnych niemających osobowości prawnej, które zlecają lub prowadzą czynności,
o których mowa w ust. 1 i 2, umieszczają reklamę lub informację albo czerpią korzyści
z takich czynności.
5.
Zakazy określone w ust. 1 i 2 nie obejmują reklamy i promocji prowadzonej w ośrodku
gier lub punkcie przyjmowania zakładów wzajemnych ani oznaczenia nazwą podmiotu lub
logo firmy lub nazwą prowadzonej działalności gospodarczej, na zewnątrz budynku, miejsca,
w którym znajduje się ośrodek gier lub punkt przyjmowania zakładów wzajemnych, a także,
w przypadku gier hazardowych urządzanych przez sieć Internet, reklamy ani promocji
prowadzonej na określonej w zezwoleniu stronie internetowej wykorzystywanej do urządzania
tych gier.
6.
Przez reklamę gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych
lub gier na automatach rozumie się publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych lub
symboli graficznych i innych oznaczeń z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych
podmiotów prowadzących działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier
w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach oraz informacji o miejscach, w
których takie gry lub zakłady są urządzane, i możliwościach uczestnictwa.
7.
Przez promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych
lub gier na automatach rozumie się publiczną prezentację tych gier lub zakładów, rozdawanie
rekwizytów z nimi związanych, wręczanie żetonów lub dowodów uczestnictwa w tych grach
albo ich sprzedaż w miejscach publicznych, a także inne formy publicznego zachęcania
do uczestnictwa w nich lub przekonywania o ich zaletach bądź zachęcania do wstępu
do kasyn gry lub punktów przyjmowania zakładów wzajemnych.
8.
Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych
lub gier na automatach uważa się również reklamę i promocję produktów i usług, których
nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub
jest tożsame z oznaczeniem gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów
wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych
albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem podmiotu prowadzącego działalność w zakresie gier
cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach.
9.
Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych
oraz gier na automatach uważa się również reklamę i promocję podmiotów, których wizerunek
reklamowy wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsamy z oznaczeniem gier cylindrycznych,
gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub
punktu przyjmowania zakładów wzajemnych albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem podmiotu
prowadzącego działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości,
zakładów wzajemnych, gier na automatach lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym
się do takich oznaczeń.
10.
Przez sponsorowanie rozumie się bezpośrednie lub pośrednie finansowanie lub współfinansowanie
działalności osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych niemających
osobowości prawnej, w celu upowszechniania, utrwalania lub podniesienia renomy gier
cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach,
podmiotów prowadzących działalność w zakresie tych gier lub zakładów lub innego oznaczenia
indywidualizującego podmiot prowadzący działalność w zakresie tych gier lub zakładów
lub jego działalność, w zamian za informowanie o sponsorowaniu.
11.
Przez informowanie o sponsorowaniu rozumie się prezentowanie informacji zawierającej
nazwę lub innego oznaczenia indywidualizującego sponsora, w związku ze sponsorowaniem.