1.
Dyrektor Generalny może powierzyć, w drodze umowy, przeprowadzanie czynności kontrolnych
w ramach kontroli, o których mowa w art. 19 ust. 1, wyspecjalizowanym jednostkom organizacyjnym,
które spełniają warunki organizacyjne, techniczne i kadrowe niezbędne do ich przeprowadzenia,
w szczególności posiadającym procedury zapewniające właściwe przeprowadzenie czynności
kontrolnych, dysponującym urządzeniami niezbędnymi do przeprowadzenia czynności kontrolnych
oraz zapewniającym, że czynności kontrolne będą wykonywane przez osoby posiadające
kompetencje niezbędne do ich przeprowadzenia.
2.
Umowa, o której mowa w ust. 1, określa w szczególności:
1)
szczegółowy zakres powierzonych zadań;
2)
zakres obowiązków i odpowiedzialność jednostki organizacyjnej za ich wykonanie;
3)
koszty realizacji powierzonych zadań;
4)
sposób dokumentowania wykonywanych zadań oraz terminy informowania organów Krajowego
Ośrodka o wynikach przeprowadzonych czynności kontrolnych;
5)
sposób postępowania z dokumentami związanymi z realizacją powierzonych zadań.
3.
Minister właściwy do spraw rozwoju wsi określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe
warunki organizacyjne, techniczne i kadrowe, jakie powinny spełniać jednostki organizacyjne,
którym można powierzyć przeprowadzanie czynności kontrolnych w ramach kontroli, o
których mowa w art. 19 ust. 1, mając na względzie, aby warunki te odpowiadały specyfice
i zakresowi tych kontroli oraz zapewniały przeprowadzanie czynności kontrolnych w
jednolity sposób na obszarze całego kraju.