1.
Do każdego postępowania upadłościowego syndyk zakłada odrębne akta do zgłoszeń wierzytelności
najpóźniej w dniu otrzymania pierwszego zgłoszenia wierzytelności.
2.
Akta do zgłoszeń wierzytelności rozpoczynają się od spisu zgłoszeń wierzytelności,
w którym odnotowuje się: liczbę porządkową, datę wpływu i określenie wierzyciela,
datę wydania zarządzenia wzywającego do uzupełnienia braków, datę wydania i doręczenia
zarządzenia o zwrocie zgłoszenia, datę wpływu skargi na zarządzenie o zwrocie zgłoszenia,
datę przekazania skargi sędziemu-komisarzowi, datę obwieszczenia w Monitorze Sądowym
i Gospodarczym o przekazaniu listy wierzytelności sędziemu-komisarzowi oraz uwagi.
3.
Zgłoszenia wierzytelności są wpinane kolejno do skoroszytów lub układane w teczkach
oznaczonych sygnaturą akt, kolejnym rzymskim numerem skoroszytu lub teczki, symbolem
„Zwˮ oraz liczbą zgłoszeń. Numer kolejnego zgłoszenia odnotowuje się w prawym górnym
rogu jego pierwszej strony.
4.
Pisma dotyczące zgłoszenia wierzytelności dołącza się do akt do zgłoszeń wierzytelności
za zgłoszeniem, którego dotyczą, w kolejności wpływu.
5.
Kopertę, w której nadesłano zgłoszenie wierzytelności, załącza się do akt.
6.
Koperty, w których nadesłano inne pisma dotyczące zgłoszenia wierzytelności, dołącza
się tylko wówczas, gdy data stempla pocztowego stanowi podstawę ustalenia terminu,
z którego upływem wiążą się określone skutki procesowe.