statek posiada wydany co najmniej po raz drugi z rzędu tymczasowy międzynarodowy certyfikat
ochrony statku (ISSC) i istnieje podejrzenie, zgodnie z wiedzą i doświadczeniem zawodowym
inspektora, że celem, jaki ma statek lub armator, występując z wnioskiem o wydanie
takiego certyfikatu, jest uniknięcie spełnienia wszystkich wymagań określonych w
rozdziale XI-2 Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonej
w Londynie dnia 1 listopada 1974 r.
(Dz. U. z 2016 r. poz. 869 oraz z 2017 r. poz. 142), zwanej dalej „Konwencją SOLAS”, oraz części A Międzynarodowego kodeksu dla ochrony
statków i obiektów portowych, przyjętego w dniu 12 grudnia 2002 r. Rezolucją Nr 2
Konferencji Umawiających się Rządów-Stron Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie
życia na morzu, 1974 (Dz. U. z 2005 r. poz. 1016), w czasie przekraczającym okres
ważności pierwotnego certyfikatu tymczasowego.