1.1.1.
Części składowe systemu kolei Unii mające wpływ na bezpieczeństwo funkcjonowania systemu,
w tym szczególnie związane z ruchem kolejowym, powinny być projektowane, konstruowane,
wytwarzane, montowane, budowane, utrzymywane i monitorowane w sposób zapewniający
bezpieczeństwo funkcjonowania systemu kolei Unii, w tym w szczególnie trudnych warunkach.
1.1.2.
Parametry dotyczące oddziaływania na styku „koło-szyna” powinny zapewniać stabilność
pociągu gwarantującą jego bezpieczną jazdę z maksymalną dozwoloną prędkością oraz
spełniać wymagania oddziaływania taboru na podsystem „infrastruktura”. Parametry układu
hamulcowego powinny zagwarantować zatrzymanie pociągu na danej drodze hamowania przy
maksymalnej dozwolonej prędkości na danym odcinku linii kolejowej.
1.1.3.
Części składowe systemu kolei Unii powinny być projektowane, konstruowane, wytwarzane,
utrzymywane, montowane i budowane w taki sposób, aby:
1.1.3.1.
wytrzymywały normalne lub wyjątkowe obciążenia, którym będą poddawane podczas ich
eksploatacji;
1.1.3.2.
minimalizowały skutki awarii mających wpływ na poziom bezpieczeństwa funkcjonowania
systemu.
1.1.4.
Konstrukcja pojazdów kolejowych oraz budowli i urządzeń wchodzących w skład linii
kolejowych systemu kolei Unii, jak i rodzaj stosowanych w nich materiałów, powinny
w przypadku pożaru ograniczać powstawanie i rozprzestrzenianie się ognia i dymu oraz
skutki ich działania.
1.1.5.
Urządzenia obsługiwane przez pracowników kolejowych lub pasażerów powinny być zaprojektowane
w taki sposób, aby w dających się przewidzieć przypadkach ich użycie, w sposób zgodny
z instrukcjami obsługi, nie zagrażało zdrowiu ani nie zmniejszało poziomu ogólnego
bezpieczeństwa.