1.
Do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy
stosuje się przepisy dotychczasowe, z tym że sprawy te toczą się przed organami, które
przejęły zadania i kompetencje na podstawie niniejszej ustawy, z zastrzeżeniem art.
99.
2.
Organy, które przejęły zadania i kompetencje na podstawie niniejszej ustawy, przejmują
związane z tymi zadaniami i kompetencjami prawa i obowiązki organów, które utraciły
te zadania i kompetencje, w tym także wynikające z umów i porozumień.
3.
Akta spraw, rejestry, ewidencje, listy i bazy danych, prowadzone przed dniem wejścia
w życie niniejszej ustawy przez organy, które utraciły zadania i kompetencje na podstawie
niniejszej ustawy, przejmują organy, które przejęły od nich w tym zakresie zadania
i kompetencje na podstawie niniejszej ustawy.
4.
Organy, które utraciły zadania i kompetencje na podstawie niniejszej ustawy, przekazują
niezwłocznie organom, które przejęły od nich zadania i kompetencje na podstawie niniejszej
ustawy, dokumentację związaną z wykonywaniem przejętych zadań i kompetencji, w tym
także w postaci informatycznych nośników danych.
5.
Z czynności, o których mowa w ust. 3 i 4, sporządza się protokół.