1.
Wprowadzenie danych w rejestrze wniosków i decyzji oraz w rejestrze zgłoszeń, prowadzonych
w formie elektronicznej, wymaga identyfikacji oraz uwierzytelnienia osoby wprowadzającej
dane.
2.
Organ wyższego stopnia nad organem prowadzącym rejestr wniosków i decyzji oraz rejestr
zgłoszeń, prowadzonych w formie elektronicznej, nadaje osobie upoważnionej do wprowadzania
danych do tych rejestrów unikalny identyfikator, certyfikat potwierdzający tożsamość
osoby wprowadzającej dane oraz hasło, które pozwala tej osobie na pierwsze zalogowanie
się do systemu oraz ustalenie własnego hasła.
3.
Identyfikacja następuje poprzez wprowadzenie przez osobę upoważnioną do wprowadzania
danych do rejestru wniosków i decyzji oraz do rejestru zgłoszeń, prowadzonych w formie
elektronicznej, unikalnego identyfikatora.
4.
Uwierzytelnienie dokonywane jest na podstawie hasła podanego przez osobę upoważnioną
do wprowadzania danych do rejestru wniosków i decyzji oraz do rejestru zgłoszeń, prowadzonych
w formie elektronicznej, oraz przy wykorzystaniu certyfikatu potwierdzającego tożsamość
tej osoby, wystawionego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego.