1.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, zwany dalej „Prezesem UTK”, wydaje, przedłuża
lub zmienia świadectwo bezpieczeństwa na wniosek zarządcy infrastruktury kolejowej
zwolnionego z obowiązku uzyskania autoryzacji bezpieczeństwa, przewoźnika kolejowego
zwolnionego z obowiązku uzyskania jednolitego certyfikatu bezpieczeństwa, użytkownika
bocznicy kolejowej lub przedsiębiorcy zarządzającego infrastrukturą i wykonującego
przewozy w metrze.
2.
Wniosek o wydanie, przedłużenie lub zmianę świadectwa bezpieczeństwa zawiera:
1)
dane wnioskodawcy:
a)
nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy,
b)
informację o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
(CEIDG) albo numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS),
c)
dane kontaktowe, takie jak adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej,
numer telefonu, numer faksu - o ile wnioskodawca je posiada;
2)
dane pełnomocnika lub innej osoby wyznaczonej do kontaktów:
c)
dane kontaktowe, takie jak adres poczty elektronicznej, numer telefonu, numer faksu
- o ile pełnomocnik lub inna osoba wyznaczona do kontaktów je posiada;
3)
wskazanie czego dotyczy wniosek (wydanie, przedłużenie, zmiana świadectwa bezpieczeństwa);
4)
miejsce i datę sporządzenia wniosku;
5)
podpis osoby upoważnionej.
3.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 2, poza dokumentami określonymi odpowiednio w art. 19 ust. 1-3a ustawy z dnia
28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, dołącza się:
1)
potwierdzenie uiszczenie opłaty za złożenie odpowiednio wniosku o wydanie, przedłużenie
lub zmianę świadectwa bezpieczeństwa, określonej w przepisach wydanych na podstawie
art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym;
2)
pełnomocnictwo, jeżeli zostało udzielone;
3)
potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej z tytułu udzielenia pełnomocnictwa.
4.
Świadectwa bezpieczeństwa wydaje się na okres 5 lat i przedłuża co 5 lat.