Na podstawie
art. 69 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
(Dz. U. z 2021 r. poz. 919 i 1005) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa wzór legitymacji służbowej inspektora Inspekcji Transportu
Drogowego, zwanego dalej „inspektorem”, szczegółowy sposób postępowania z tą legitymacją,
w tym sposób jej wydawania, używania i przechowywania, a także przypadki, w których
podlega ona wymianie i zwrotowi.
§ 3.
Okazanie legitymacji następuje w sposób umożliwiający odczytanie umieszczonych w niej
danych.
§ 8.
Do legitymacji inspektorów powołanych na stanowisko wojewódzkiego inspektora transportu
drogowego lub jego zastępcy stosuje się odpowiednio przepisy § 2 ust. 2 i 4-6, § 3-7
oraz § 9.
§ 9.
Do wniosków o wymianę legitymacji, złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia
w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się przepisy niniejszego rozporządzenia.
§ 11.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.