a)
działania mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach, rzepaku,
rzepiku, soi, lnu oraz konopi, zwanych dalej „roślinami oleistymi”, przetworów pochodzących
z przetworzenia roślin oleistych, zwanych dalej „przetworami nasion oleistych”, a
także miodu, pyłku kwiatowego, propolisu oraz mleczka pszczelego, zwanych dalej „produktami
pszczelimi”,
b)
działania mające na celu promocję spożycia przetworów nasion oleistych lub produktów
pszczelich,
c)
udział w wystawach i targach związanych z produkcją lub przetwórstwem roślin oleistych,
przetworów nasion oleistych lub produktów pszczelich,
d)
badania rynkowe dotyczące spożycia przetworów nasion oleistych lub produktów pszczelich,
e)
badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości roślin oleistych,
przetworów nasion oleistych lub produktów pszczelich, a także prowadzące do wzrostu
ich spożycia,
f)
szkolenia producentów i przetwórców nasion oleistych lub produktów pszczelich,
g)
działalność krajowych organizacji branżowych, w tym ich przedstawicieli, biorących
udział w pracach specjalistycznych stałych i roboczych komitetów organizacji międzynarodowych
lub będących członkami statutowych organów tych organizacji, zajmujących się problemami
rynku roślin oleistych, przetworów nasion oleistych lub produktów pszczelich.