1)
przygotowywanie i publikowanie materiałów promocyjnych oraz organizowanie stoisk narodowych
na targach turystycznych, wystaw, pokazów, kongresów i seminariów, jak również upowszechnianie
wiedzy o Polsce jako kraju atrakcyjnym turystycznie, w szczególności za pośrednictwem
Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej, o których mowa w § 16;
2)
przeprowadzanie analiz statystycznych i marketingowych, ekspertyz i studiów prognostycznych
z zakresu turystyki;
promowanie polskiej turystyki w szczególności przez inicjowanie, organizowanie i współorganizowanie
wydarzeń, w tym turystycznych, kulturalnych, edukacyjnych, naukowych i sportowych,
oraz wspieranie działań podejmowanych przez właściwe organy administracji rządowej
i państwowe jednostki organizacyjne, jednostki samorządu terytorialnego oraz organizacje,
których działania mają wpływ na promocję turystyki w kraju i za granicą;
4)
zapewnienie funkcjonowania i rozwijania polskiego systemu informacji turystycznej
w kraju i na świecie oraz wspomaganie prac nad utworzeniem i rozwojem systemu rezerwacji
usług turystycznych;
5)
wyrażanie opinii w przedmiocie strategicznych z punktu widzenia interesów Polski planów
przygotowywanych przez ministra właściwego do spraw turystyki, jednostki samorządu
terytorialnego oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców z dziedziny turystyki;
6)
inicjowanie i opiniowanie planów oraz wieloletnich programów promocji, rozwoju i modernizacji
infrastruktury turystycznej, zwłaszcza pod kątem podniesienia jakości usług turystycznych
i rozwoju produktów turystycznych;
7)
współdziałanie z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi.