1.
Policjantowi, o którym mowa w § 2 ust. 1, można przydzielić lokal mieszkalny, jeżeli
on i członkowie jego rodziny, o których mowa w art. 89 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, zwanej dalej „ustawą”, zwolnili zajmowany lokal mieszkalny, dom jednorodzinny lub
dom mieszkalno-pensjonatowy poza miejscem pełnienia służby.
2.
Policjant zwalnia lokal mieszkalny, dom jednorodzinny lub dom mieszkalno -pensjonatowy
poza miejscem pełnienia służby w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia doręczenia
decyzji o przydziale lokalu mieszkalnego w nowym miejscu pełnienia służby.
3.
Dokumentami potwierdzającymi zwolnienie przez policjanta dotychczas zajmowanego lokalu
mieszkalnego, domu jednorodzinnego lub domu mieszkalno-pensjonatowego są zaświadczenie
o wymeldowaniu z miejsca zamieszkania policjanta i członków jego rodziny, o których
mowa w art. 89 ustawy, uwzględnionych w decyzji o przydziale lokalu mieszkalnego w
nowym miejscu pełnienia służby, o którym mowa w § 2 ust. 1, oraz w szczególności:
1)
zaświadczenie o rezygnacji z członkostwa w spółdzielni mieszkaniowej i oddaniu lokalu;
2)
protokół przekazania lokalu mieszkalnego, o którym mowa w art. 90 ustawy;
3)
zaświadczenie o przekazaniu organowi gminy lub innej jednostce samorządu terytorialnego,
lub osobie prawnej innego lokalu niż wymieniony w pkt 1 i 2;
4)
umowa zbycia przez policjanta lub jego małżonka spółdzielczego własnościowego prawa
do lokalu, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość, domu jednorodzinnego
lub domu mieszkalno-pensjonatowego na rzecz osób innych niż wymienione w decyzji o
przydziale lokalu mieszkalnego w nowym miejscu pełnienia służby.