1.
Niezwłocznie po udostępnieniu ogłoszenia kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej
Straży Pożarnej, w której jest planowane przeprowadzenie postępowania kwalifikacyjnego,
zwany dalej „przełożonym właściwym w sprawie postępowania”, powołuje komisję, która
przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne, zwaną dalej „komisją”, i wyznacza jej przewodniczącego.
2.
W skład komisji wchodzi co najmniej trzech członków, w tym przedstawiciel komórki
organizacyjnej, która realizuje zadania w zakresie spraw kadrowych.
3.
W skład komisji mogą wchodzić pracownicy lub strażacy z innej jednostki organizacyjnej
Państwowej Straży Pożarnej niż jednostka, która przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne.
4.
Komisja dokonuje oceny złożonych dokumentów związanych z postępowaniem kwalifikacyjnym,
przeprowadza test sprawności fizycznej, rozmowę kwalifikacyjną oraz dodatkowe etapy
postępowania, o których mowa w art. 28 ust. 7 ustawy, jeżeli zostało zarządzone ich
przeprowadzenie.