Na podstawie
art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej
(Dz. U. z 2020 r. poz. 1123, 1610 i 2112 oraz z 2021 r. poz. 464 i 1728) zarządza się, co następuje:
§ 3.
Organem właściwym do wydawania legitymacji jest Komendant Główny Państwowej Straży
Pożarnej, który odnotowuje jej wydanie oraz przypadki, o których mowa w § 4, 6 i 7.
§ 4.
Wymiany legitymacji dokonuje się w przypadku:
1)
zmiany danych umieszczanych w legitymacji;
2)
uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji;
3)
upływu terminu ważności legitymacji.
§ 6.
Legitymacja podlega unieważnieniu, gdy:
1)
nie została zwrócona w przypadkach, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 i 3;
2)
została utracona przez strażaka;
3)
strażak zmarł lub został uznany za zmarłego.
§ 8.
Strażacy pełniący służbę w strukturach Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej wykonują
czynności, o których mowa w § 5 ust. 1 i § 7 ust. 1 i 3, za pośrednictwem przełożonych
uprawnionych do mianowania.
§ 10.
Legitymacja wydana przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zachowuje
ważność przez okres, na jaki została wydana.